عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
نمایشگاه «مشق عشق»؛ خوشنویسی وصایای شهدا شامل آثار هنری هنرمند زینب میرعلی، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مازنی، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در موزه شهدا افتتاح شد.

عقیق:نمایشگاه "مشق عشق" خوشنویسی وصایای شهدا به نوشته هنرمند زینب میرعلی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مازنی معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در موزه شهدا افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در رابطه با اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مسئله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ماموریت ذاتی بنیاد شهید و امور ایثار گران است، به این جهت که اصل کار ما فرهنگ ایثار و شهادت است و شهیدان مصداق بارز این موضوع هستند و خانواده معظم شهدا، ایثار گران و آزادگان علمداران این فرهنگ هستند.یک بعد از انجام این ماموریت مربوط به زیر ساخت ها و مسائل ساختاری است به طوریکه  اگر با یک عزم ملی و انسجام انجام نشود پوچ و بیهوده است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی با بیان اینکه طبق ماده 63 قانون خدمات جامع ایثارگران شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به ریاست رییس جمهور تشکیل شود گفت: در این شورا، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان دبیر حضور خواهد داشت تلاش ما این است که این شورای عالی را هرچه زودتر تشکیل دهیم تا به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

وی با اشاره به گرامیداشت روز 22 اسفندماه روز شهید به عنوان گامی دیگر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت:  روز 22 اسفندماه سال 58 به فرمان حضرت امام راحل بنیاد شهید و امور ایثارگران  تاسیس شد وبراساس  مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1383 این روز را به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری کردند و امسال نیز این روز را در سطح گسترده ای با برنامه های مختلف گرامی خواهیم داشت. استفاده بیشتراز  فضای مجازی یکی از کارهای دیگر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این جهت طرح ها و برنامه هایی در حال اقدام است همچنین  تقویت کنگره ها و یادواره های شهدا در سطح کشور می تواند کمک بزرگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

در این مراسم، علاوه بر حجت الاسلام و المسلمین مازنی، شهبازی مدیرکل مرکز اسناد ایثارگران بنیاد، یارنسب مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد و مهدوی رئیس موزه مرکز شهدا نیز حضور داشتند.

 

منبع:تسنیم

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین