عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۳
رییس پژوهشکده حج و زیارت:
قرآن را پاره می‌کنند و مساجد را آتش می‌زنند و می‌گویند هدف آن‌ها دفاع از اسلام است! اگر چنین است این اقدامات از کجا است و اساسا چرا جریان‌های آمریکایی و اسرائیلی پشت جریان وهابیت ایستاده‌اند.

عقیق: برنامه «شب آسمانی» به تهیه‌کنندگی علیرضا قطبی، ‌با موضوع «انقلاب اسلامی در برابر هجمه وهابیت» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی، رییس پژوهشکده حج و زیارت روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

بر پایه این گزارش،‌ حجت‌الاسلام علیزاده موسوی ‌با اشاره به برهه و شرایط خاصی که انقلاب اسلامی در آن به وقوع پیوست ‌اظهار کرد: انقلاب زمانی به وقوع پیوست که تبلیغ می شد قرن بیستم عصر پایان انقلاب‌های دینی است و اگر چنین انقلابی شکل بگیرد تداومی نخواهد داشت، در حالی که انقلاب اسلامی ثابت کرد که عصر انقلاب‌های دینی پایان نیافته است.
وی ادامه داد: انقلاب ایران نقطه عطف در بحث بیداری اسلامی بود و شخصیتی چون موریس باربیه،‌ از دولت اسلامی و اسلام دولتی سخن می‌گوید، منظور او از اسلام دولتی آن است که در راس هرم قدرت یک فرد غیر دینی قرار بگیرد مانند دولت آل سعود و ملک عبدالله که جایگاه دینی ندارد اما در عین حال نهادهای مختلف تحت نظر او هستند و یا در لیبی که زمانی که قذافی حکومت می‌کرد ادعای اسلامیت داشت در حالی که اسلام او دولتی بود در حالی که انقلاب اسلامی به رهبری شخصیتی بود که خود سال ها با مراجع فقهی و دینی سر و کار داشت و با یک دکترین آمد

این استاد حوزه تصریح کرد: بعد از امام راحل نیز مقام معظم رهبری قبل از اینکه حاکمیت داشته باشد جایگاه دینی دارند و لذا دولت اسلامی شکل گرفت بنابراین انقلاب اسلامی اثبات کرد که امکان دارد جامعه‌ای با ویژیگی های دینی برخاسته از اندیشه شخصیتی دینی باشد.
حجت‌الاسلام علیزاده موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان اسلام اثرگذار بود، عنوان کرد: بسیاری از شخصیت‌های جهان اسلام با تاسی از انقلاب ایران در پی تشکیل چنین حکومتی بودند اما ماهیت کوشش آنان تکفیری بود مانند سید قطب که در اندیشه او بحث تکفیر را می‌بینیم اما این تکفیر سیاسی است و از جنس تکفیر اعتقادی نیست.
وی ابراز کرد: همین نگاه دینی انقلاب سبب شد تا برخی حکومت‌های دست نشانده غرب در منطقه احساس خطر جدی کنند و به جز این مساله چند جریان باعث شد تا تاثیر منفی از انقلاب گرفته شود مثلا برخی آمدند و انقلاب ایران را انقلابی شیعی نامیدند در حالی که چنین نبود و انقلاب ایران انقلاب صرفا مذهبی نبود و از همه طیفی در انقلاب اسلامی حضور داشتند.
در بخش بعدی برنامه تصاویری از فتوای عدنان عرعور پخش شد،‌ عرعور در سخنان خود اظهار کرد: گوشت مخالفان مان را چرخ کرده و آن را به سگ می‌دهیم!!!

حجت الاسلام موسوی علیزاده در ادامه و پس از پخش این ویدئو بیان کرد: اساسا کانون‌های قبول تفکر تکفیری در جایی است که مردم جاهل‌اند و چهره ای مانند عرعور در صحنه بین الملل جایگاهی ندارد و حتی دیگر به او اجازه صحبت و سخنرانی نمی‌دهند.

 همچنین در ادامه برنامه نیز تصاویری از تخریب بنای قبور مسیحیان توسط وهابیون پخش شد که حجت‌الاسلام علیزاده موسوی پس از پخش این ویدئو عنوان کرد: وهابیت خود را از اسلام می‌داند در حالی که منطق قرآن این است که به مقدسات حتی دشمنان ناسزا گفته نشود تا آنان نیز به مقدسات شما بی‌احترامی نکنند؛ ‌حال فارغ از این دیدگاه قرآن وهابیون حتی به قبور بزرگان و صحابه نیز بی حرمتی کرده‌اند و نمونه آن تخریب قبر حجر بن عدی است.
وی تصریح کرد: تمامی گروه‌های تکفیری در فضای فرقه‌گرایی هستند و هر اقدامی انجام می‌دهند؛ همچنین وهابیون نگاه ظاهرگرایانه دارند و معنای ظاهری را مد نظر قرار می‌دهند؛ اما با این حال بسیاری از عقاید آنان مطلع شده‌اند برای مثال یکی از اتباع عربستان کتابی نوشت و خودش هم پیش‌بینی می‌کرد که این کتاب جزو پرفروش‌ها شود و در آن کتاب تم امی فتاوای وهابیت را ارائه کرد از جمله اینکه خوابیدن زن کنار دیوار حرام است،‌ یا پوشیدن کفش پاشنه‌بلند و خوردن آب یخ حرام است!!!؟
در ادامه ویدئویی از صفحات پاره شده و سوزانده شده از قرآن توسط تکفیری‌ها پخش شد، که حجت‌الاسلام علیزاده موسوی پس از پخش این ویدئو ضمن اشاره به اینکه خاستگاه جریان‌های تکفیری جمع آدم‌های جاهل است،‌ خاطرنشان کرد: لذا می‌بینیم که چنین انسان‌های جاهلی قرآن را پاره می‌کنند و مساجد را آتش می‌زنند و می‌گویند هدف آنها دفاع از اسلام است و سوال ما این است که اگر چنین است این اقدامات از کجاست و اساسا چرا جریان‌های آمریکایی و اسرائیلی پشت جریان وهابیت است که البته جواب مشخص است آنها دارند کانون اسلام‌ستیزی را به جهان اسلام منتقل می‌کنند.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
0
خدا شر این وهابیتو از سر مسلمونا کم کنه که آبروی اسلام ناب محمدی (ص) رو بردن...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین