عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر از تشكيل ستادي براي جذب مشاركتهاي مردمي خيرين كشور در خصوص ساخت و تجهيز مراكز اقامتي و درماني ويژه زائران حسيني در شهرهاي زيارتي عراق خبر داد.

عقیق:فرح ناز رافع، معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت در نشستي با حضور معاون مشاركتهاي مردمي مجمع خيرين سلامت، مديرعامل موسسه خيريه امام علي (ع)، معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر به بررسي طرح خادمين حرم مهرورزي داوطلبان ويژه خدمات رساني به زائران حسيني در شهرهاي مرزي در ايام اربعين پرداخت.
وي گفت: اين خدمات در طيف‌هاي متنوعي از جمله بهداشتي - درماني، اطعام، اكرام و اسكان ارائه شد و اميدواريم خيرين و داوطلبان با مشاركت در اين طرح بزرگ، سهم به سزايي در راستاي اشاعه و صيانت از فرهنگ اهل بيت (ع) داشته باشند.
علي حيدري، معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر نيز با اشاره به برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته و خريد و تملك اراضي از سوي جمعيت هلال احمر، از احداث هتل و درمانگاه تخصصي
۱۲ طبقه با بنايي به مساحت ۵ هزار متر مربع ويژه زائران ايراني در كربلاي معلي خبر داد.
وي از برنامه ريزي براي ساخت درمانگاههاي تخصصي چشم پزشكي و دياليز و بيماريهاي كليوي در شهرهاي كاظمين و نجف اشرف گفت و افزود: با توجه به افزايش روزافزون شمار كثير زائران حسيني ايراني و شيوع بيماري در بين آنان، ساخت اين مراكز، امري ضروري است.
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت در ادامه از صدور مجوز ورود خيرين مشاركت كننده در ساخت مراكز درماني در عتبات عاليات به ضريح حضرت سيد الشهدا (ع) خبر داد و اضافه كرد: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته با توليت آستان حضرت سيد الشهدا (ع)، اين اطمينان خاطر را به تمامي خيرين مشاركت كننده در اين پروژه‌ها مي‌دهيم كه بتوانند با ورود به داخل ضريح آن حضرت، در اين مكان متبرك، نماز بخوانند.
دكتر طباطبايي معاون مشاركتهاي مردمي مجمع خيرين سلامت نيز ابراز اميدواري كرد كه با هدايت نيات خالص خيرين در مسير ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) تحقق عملي پيدا كند و در ادامه با اشاره به گزارش مختصري از عملكرد مجمع خيرين سلامت كشور، آمادگي خود را براي ارائه همكاري‌هاي بيشتر در اين زمينه اعلام كرد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین