عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
مدیر امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری پس از بازگشت از سفر یک ماهه به کشور اندونزی، از تولید نخستین مجموعه مستند استاد خبر داد و گفت: می‌خواهیم شخصیت ایشان را از دید فرا ملی به دوستداران اصلاح جوامع بشری معرفی کنیم.

عقیق: محمد زنگنه مدار مدیر امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری در خصوص محتوای این مستند گفت: «آفتاب حکمت» مجموعه مستندی است که در سه الی چهار قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به معرفی جایگاه معنوی و علمی و تأثیرات عقاید و اندیشه‌های شهید مطهری در عرصه بین‌المللی می‌پردازد، شاید به جرأت بتوان گفت که در این راستا هنوز هیچ برنامه‌ای به صورت جامع و کامل نتوانسته است، اندیشه‌های این شهید بزرگوار را در فضای خارج از کشور برای مردم کشورمان و همچنین کشورهای دیگر ترسیم کند.

وی افزود: این مجموعه مستند قصد دارد تا با ارائه محیطی صمیمی، ضمن حضور در کشورهای هدف، با شیوه روایت‌گونه به درون فضای فکری و خانوادگی استادان و اندیشمندان مطهری‌شناس آن کشورها برود و با بررسی موقعیت اقلیمی و وضعیت اجتماعی و فرهنگی حاکم بر آن کشورها، زمینه‌های بروز و ظهور اندیشه و آثار فاخر شهید مطهری(ره) در میان سایر ملت‌ها و میزان اثربخشی در سطح شخصیت‌های علمی و فرهنگی و نخبگان در آن کشورها را مورد بررسی و کنکاش قرار دهد.

زنگنه مدار در پاسخ به این سئوال که علت اقبال اندیشمندان و دانشگاهیان کشورهایی مثل اندونزی به افکار و آثار شهید مطهری چیست، گفت: کتاب‌های استاد مطهری توانسته است، راهکار مناسب را در مسیر هدایت جوامع مخاطب بسوی یک جامعه سالم و صالح باز کند، چه اینکه می‌دانیم یکی از مهم‌ترین راهکارهای اصلاح رفتارها و ایجاد آرامش در میان انسان‌ها، ارائه الگوهای مناسب برای تبیین و حل مشکلات زندگی فردی و اجتماعی بوده است تا بدین واسطه از حیرت و سرگشتگی نجات یافته و در مسیر اصلاح الهی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مستند «آفتاب حکمت» در نظر دارد با عمیق شدن در آراء و اندیشه معلم شهید و بهره‌گیری از نظریات ارزشمند اندیشمندان داخلی و خارجی، علاوه بر معرفی الگوی شخصیتی مصلحانه آن شهید جاوید، گامی هر چند ناچیز در مسیر تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) برداشته و شخصیت آن بزرگوار را از نگاهی نو و فرا ملی، به ذهن‌های پرسشگر و خلاق و دوستدار اصلاح جوامع بشری معرفی کند.

مدیر امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری(ره) با اشاره به استقبال صادقانه و بی‌تکلف شخصیت‌های طراز اول دانشگاهی و علمی و فرهنگی اندونزی بیان داشت: نگاه عالمانه و هنری کارگردان نسبت به زوایای پیدا و پنهان تولید مستند فاخر شهید مطهری(ره)، از جمله خاطرات شیرین و ماندگار در سفر به کشور هزاران جزیره اندونزی را برشمرد.

ناگفته نماند، تولید سایر بخش‌های مجموعه مستند شهید مطهری(ره) در عرصه بین‌الملل، در کشورهای هندوستان، ترکیه، تونس و.... نیز در دستور کار بنیاد شهید مطهری قرار دارد که اولین بخش آن به کارگردانی مستندساز برجسته کشور سیداشرف طباطبایی در کشور اندونزی تصویربرداری شده و مراحل تدوین را آغاز کرده است، این مستند در اردیبهشت ماه سال آینده، مصادف با سی و چهارمین سالگرد شهادت استاد مطهری، از طریق برخی شبکه‌های داخلی و برون مرزی صدا و سیما پخش خواهد شد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین