عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
معاون امور قرآن و عترت وزیر ارشاد:
جشنواره آیات به زودی به بنیاد هنرهای بین‌المللی قرآن و عترت تبدیل شده و در آن سازوکارهای هنری، نمایشگاهی و جشنواره‌ها تعبیه می‌شود، البته ممکن است نام این بنیاد به نام یک شخصیت تغییر کند.

عقیق: محمدی، طی سخنانی با اشاره به اینکه زبان قرآن یک زبان بین‌المللی است، گفت:  زبان قرآن کریم زبان فطرت است و به همین دلیل خواص هنری دارد، همچنین هنر آمیزه‌ای است که جغرافیا، مذهب و سلیقه نمی‌شناسد.

محمدی از تبدیل جشنواره آیات به «بنیاد بین‌المللی هنرهای قرآن و عترت» خبر داد و گفت: جشنواره آیات به زودی به بنیاد هنرهای بین‌المللی قرآن و عترت تبدیل شده و در آن سازوکارهای هنری، نمایشگاهی و جشنواره‌ها تعبیه می‌شود، البته ممکن است نام این بنیاد به نام یک شخصیت تغییر کند.

وی از طراحی سرود ملی قرآن و عترت خبر داد و گفت: ما به دنبال تعداد آثار نیستیم، بلکه هدف ما جذب آثار فاخر است، به عنوان مثال سعی داریم لباس قاریان قرآن و سرود ملی قرآن عترت که به زودی عرضه می‌شود را از دل همین آثار استخراج کنیم

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه باید تبلیغات بیشتری را در خصوص جشنواره‌ها انجام دهید، گفت:‌ شما می‌توانید با مراجعه به مدارس و دانشگاه‌ها و مؤسسات قرآنی در استان‌ها از افراد مختلف جهت شرکت در جشنواره دعوت کنید، همچنین با رایزنی‌های انجام شده با صدا و سیما شبکه «شما» به صورت رایگان با تمام ظرفیت در خدمت طرح است.

وی از برگزاری 22 جشنواره قرآنی آیات خبر داد و گفت: امسال و پیش از پایان سال 22 جشنواره قرآن آیات را برگزار و آیین اختتامیه تمام جشنواره‌ها از 10 دی تا 15 بهمن ماه 1391 برگزار می‌شود.
 
محمدی همچنین از طراحی 40 پوستر با مضامین مربوط به ماه محرم خبر داد و گفت: این پوسترها تا هفته آینده منتشر خواهد شد.
وی از آغاز به کار سومین جشنواره آیات به محض برگزاری مراسم اختتامیه دور دوم خبر داد و در این خصوص اظهار داشت: انجام مراسم اختتامیه دور دوم جشنواره آیات به منزله آغاز دور سوم است و سومین دوره جشنواره‌ «آیات» در مراسم اختتامیه اعلام رسمی می‌شود، همچنین تلاش می‌کنیم سال آینده مراسم اختتامیه برخی از جشنواره‌ها را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار کنیم.
 
منبع: خبرگزاري فارس
کد خبرنگار:212003

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین