عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن گفت: از تولید ۷۰ کلیپ «فراز تلاوت» خبر داد و گفت: در این کلیپ‌ها قاری به دلیل مسائل لحنی، اوج هنر خود را در آن فراز ارائه کرده است. این فرازها از تلاوت‌های متعدد قاریان بزرگ جهان اسلام استخراج شده است.

عقیق: احمد لیائی، مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما از تولید 70 کلیپ «فراز تلاوت» خبر داد و گفت: این کلیپ‌ها شامل یک آیه کامل یا چند آیه کوتاه پشت سر هم است و روال ساخت این کلیپ‌ها تا جایی که بشود ادامه خواهد یافت.

وی با اعلام این خبر افزود:‌ گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما وظیفه تأمین تلاوت به شیوه‌های مختلف و همچنین برنامه‌های آموزشی و محافل قرآن را به عهده دارد. من احساس کردم بسیاری از مردم دوست دارند بخش‌هایی از تلاوت قرآن را گوش دهند که آن بخش می‌تواند فراز نابی از یک تلاوت باشد. این فرازها باید به گونه‌ای باشد که مردم را جذب کند. به دلیل مسائل لحنی، قاری اوج هنر خود را در آن فراز تلاوت، ارائه کرده است. فرازها از تلاوت‌های متعدد قاریان بزرگ جهان اسلام چه ایرانی و چه مصری انتخاب و استخراج شده است.

مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه حدود 70 کلیپ از این فرازهای تلاوت، تاکنون تولید شده و باقی در حال ساخت است، تصریح کرد :روال تولید تا جایی که بتواند ادامه خواهد یافت و سقف مشخصی برای تولید این فرازها درنظر گرفته نشده است. شبکه قرآن یک شبکه 24 ساعته است و باید دائماً در حال تولید بود. ما از روش‌ها و شگردهای مختلفی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنیم که این کلیپ‌ها می‌تواند یکی از آن راه‌های جذب مخاطب باشد.

لیائی با تأکید بر اینکه این فرازها از سه ویژگی برخوردار هستند، توضیح داد: تلاوت‌ها از نظر لحنی فوق العاده جذاب بوده و این قدرت را دربردارند که می‌توانند برای شنونده جذاب باشد. ویژگی دوم این  است که متناسب با مفاهیم آیات، تصویرگذاری شده است، بسیاری از آیات و مفاهیم شاید قابل تصویر نباشد، تلاش بر این بوده است که تصاویر متناسب با مفاهیم‌ آیات در نظر گرفته شود و سعی کرده‌ایم از نظر مفهومی کامل باشد.

وی در ادامه سخنانش افزود: با پخش این کلیپ‌ها از شبکه قرآن و معار ف سیما، برخی تماس گرفته‌ و تلاوت کامل را از ما درخواست کرده‌اند، یعنی این فراز باعث شده است که افراد به شنیدن کل تلاوت متمایل شوند. این کلیپ‌ها در فضای مجازی هم مورد استقبال بسیاری واقع شده‌اند. الان این تلاوت‌ها در ساعت‌های 13، 17، 19 و 21 از شبکه قرآن پخش می‌شود.

مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه شبکه قرآن و معارف سیما رأس هر ساعت فرد تلاوت پخش می‌کند، اظهار داشت: این تلاوت‌ها به صورت‌های مختلف ترتیل، تحقیق و یا فراز بخش می‌شود. به غیر از ساعات فرد ساعات دیگری را نیز در کنداکتور به تلاوت اختصاص داده‌ایم که ممکن است متغیر باشد. اما ساعت‌های فرد معمولاً متغیر نیست. این فرازها در سایت شبکه قرآن TV8.IR موجود است. همچنین برخی از این فرازها نریشن هم دارد .


منبع:تسنیم
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین