عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶
استاد سعیدیان عنوان کرد:
یکی از صفات خداوند رحمت است که جزء صفات فعلیه پروردگار عالم بوده زیرا خود انسان‌ها می‌توانند با اعمال‌شان جلوی این رحمت را بگیرند و خداوند هر وقت اراده کند می‌تواند به کسی رحم کرده و یا نعمت‌اش را از او دریغ کند.
عقیق: استاد محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی کشورمان در جلسه هفتگی آموزش قرآن در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار می‌شود با اشاره به صفات پروردگار عالم گفت: رحمت الهی از صفات فعلیه خداست و موجب اقامه فیض خداوند بر انسان‌ها و جبران کمبودها و نیل آدمی به کمال برای دسترسی به سعادت حقیقی است.

وی افزود: انسانی که اهل گناه است خداوند رزق‌اش را از او دریغ می‌کند و مهم‌ترین رزق الهی نعمت معنوی است .یکی از صفات خداوند رحمت است که جزء صفات فعلیه پروردگار عالم بوده زیرا خود انسان‌ها می‌توانند با اعمال‌شان جلوی این رحمت را بگیرند و خداوند هر وقت اراده کند می‌تواند به کسی رحم کرده و یا نعمت‌اش را از او دریغ کند.

قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: رحمت الهی یعنی وسیله‌ رفع موانع هم از جهت مادی و معنوی است. انسان‌ها در طول زندگی خود فراز و نشیب‌های بسیاری دارند اما کسانی موفق هستند که ضمن بهر‌ه‌مندی از رحمت الهی هنرمندانه با این مشکلات روبرو شوند. کسی که به خاطر خدا لطمات سنگینی می‌خورند و هیچ چیز به زبان نمی‌آورند هنرمند حقیقی است. یکی از عالمان بزرگ که به درجات رفیع معنوی دست یافته بود و دارای تألیفات و کتب بسیاری در مورد اهل بیت(ع) داشت وقتی از او سؤال کردند که به علت چه چیزی به این درجات رسیدی گفت روزی در بیابان به سگ گرسنه‌ای به خاطر خدا لقمه غذا دادم و همین کار موجب شد تا رحمت الهی شامل حال من شود.

سعیدیان با بیان این مطلب که رحمت خداوند برای هر چیز گسترده است، عنوان کرد: در سوره مبارکه اعراف خداوند می‌فرماید رحمت من برای هر چیزی گسترده است.

وی افزود: این سخن موجب شد تا ابلیس خوشحال شود زیرا او نیز جزء اشیا بوده و امیدوار به رحمت خداوند شد اما ادامه آیه این رحمت را برای اهل ایمان و تقوا ترسیم کرد لذا شیطان نیز ناامید شد یعنی کسی که اهل ایمان و تقواست رحمت خدا به صورت ویژه شامل حال او می‌شود و نمی‌توان تصور کرد که انسان هر کاری انجام دهد و در پایان نیز مشمول رحمت خداوند باشد.

وی خاطرنشان کرد: بخش بسیار کوچکی از رحمت خداوند در دنیا تقسیم می‌شود و بخش عمده آن در آخرت به اهل تقوا و ایمان می‌رسد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین