عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
رئیس کمیته علمی نوزدهمین المپیاد قرآن وحدیث گفت: در نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث، از شخصیت علمی و قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی تجلیل به عمل می آید.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین فاکر میبدی، در نشست خبری نوزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی با اشاره به این که انقلاب اسلامی موجب زدودن غبار مهجوریت از قرآن کریم شد، اظهار داشت: توسعه فرهنگ قرآنی در عرصه بین المللی، تعمیق و توسعه انس با قرآن در میان دانش پژوهان این نهاد بین المللی، اهتمام به ترویج فعالیت در حوزه حدیث و ادعیه به ویژه انس با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از مهم ترین اهداف برگزاری المپیاد قرآن و حدیث است.

وی، شعار نوزدهمین دوره المپیاد قرآن و حدث را قرآن و سبک زندگی عنوان کرد و گفت: این شعار در راستای تحقق بخشیدن به یکی از مطالبات مقام معظم رهبری برگزیده شد.

رئیس کمیته علمی نوزدهمین المپیاد قرآن وحدیث با بیان اینکه بخش نخست معارفی مسابقات به صورت کتبی و آن لاین در رشته های معارف قرآن و حدیث، سیر مطالعات قرآن و حدیثی و تفسیر ترتیبی و موضوعی برگزار شد، گفت: حفظ، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و مناجات خوانی چهار رشته بخش مهارتی نیز بودند که شرکت کنندگان به رقابت پرداختند.

وی، یکی از مهم ترین رسالت برنامه های قرآنی را شناسایی نخبگان حوزه قرآن و حدیث دانست و معرفی آن ها به دانش پژوهان عنوان کرد و گفت: بر این اساس امسال از شخصیت علمی و قرآنی آیت الله مکارم شیرازی به عنوان یکی از بزرگانی که در دو بخش قرآن و عترت خدمات مهمی را نظیر تفسیر 28 جلدی نمونه است و 10 جلد پیام قرآن شامل تفسیر موضوعی ارائه کرده اند، تجلیل می شود.

رئیس کمیته علمی نوزدهمین المپیاد قرآن وحدیث خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته نیز از شخصیت علمی و قرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و آیت الله سبحانی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین