عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
هنگام قیام قائم ال محمد (ص) جایی روی زمین نمی ماند، مگر آنکه در آن شهادت به وحدانیت خدا داده خواهد شد.

عقیق: بر اساس آیات قرآن و روایات، دولت کریمه امام مهدی (ع) از ویژگی هایی برخوردار است که تا کنون هیچ دولتی حق یا باطل، بر آن دست نیافته است. خداوند تمام آن زیبایی را برای حکومت آخرین ذخیره اش که در آخرالزمان استقرار خواهد یافت، قرار داده است.
قرآن درباره جهانی شدن دین اسلام می گوید: "هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ"؛ او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد تا آنها را بر همه آیین ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند. (توبه، 33)
در قرآن آمده است: "وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ" در زبور، بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: بندگان شایسته ام وارث حکومت زمین خواهند شد. (انبیاء، 105)
چون این وعده تا کنون تحقق نیافته است، بنابر روایات این وراثت به دست توانای امام مهدی (ع) تحقق خواهد یافت.(تفسیر قمی، ج 2، ص77)
امام صادق (ع) در تفسیر آیه "وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعاً وَکَرْها"ً فرمودند: "اذا قام القائم لایبقی ارض الا نودی فیها شهاده ان لا اله الا الله"، هنگام قیام قائم ال محمد (ص) جایی روی زمین نمی ماند، مگر آنکه در آن شهادت به وحدانیت خدا داده خواهد شد. (بحارالانوار، ج 52، ص 340)
امـام باقر (ع) فرمودند: این آیه مال مهـدی (عج) و یاران اوست که : "یملکهم الله مشارق الارض و مغاربها و یظهر الدین" خداوند آنان را مالک و حاکم بر شرق و غرب جهان خواهد نمود و دین را به دست آنها ظاهر و غالب می کند و در ذیل آیه " جاء الحق و زهق الباطل " (اسراء، 80) امام باقر (ع) فرمودند: " اذا قام القائم ذهبت دوله الباطل" یعنی وقتی که قائم آل محمد (ص) قیام کند دولت باطل نابود می شود و به جای آن دولت حق و دولت کریمه ای که سبب عزت اسلام و مسلمین باشد بر سر کار می آید.
بنابر روایات بسیاری از پیامبر (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام حضرت مهدی (ع) زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، همانگونه که پر از ظلم و جور شده بود. این روایات در تمام کتاب های سنی و شیعه آمده است.
امام باقر (ع) فرمودند" "یفتح الله شرق الارض و غربها" خداوند برای او شرق و غرب زمین را فتح خواهد کرد. (بحارالانوار، ج 52، ص 291)
خداوند در شب معراج به رسول اکرم (ص) فرمود: توسط قائم شما خاندان زمین را از یاد خودم و تسبیح و تقدیس خویش آباد خواهم کرد، همگان مرا تسبیح گفته (و از عیوب و نقایص تنزیه خواهند کرد.) شعار لا اله الاالله و الله اکبر و الحمدلله ورد زبان همگان خواهد شد و به وسیله او زمین را از لوث وجود دشمنانم پاک خواهم گردانید.( بحار الانوار، ج 51، ص 61 ).
همین است که غلبه مطلق باشد یعنی روزی فرا می رسد که اسلام هم از نظر منطق و استدلال و هم از نظر نفوذ ظاهری و حکومت بر تمام ادیان پیروز خواهد شد و همه را تحت شعاع خویش قرار خواهد داد. با توجه به اینکه هنوز دین اسلام، دین تمام مردم جهان نشده است و وعده خداوند تخلف ناپذیر است، باید روزی برسد که این دین بر تمام جهان سایه افکند و این وعدخ ممکن نیست مگر با آمدن مهدی موعود (عج) که با تشکیل حکومت جهانی دین اسلام را طبق وعده الهی در جهان پیاده می کند.(بامداد روشن، ص 107)


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین