عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۶
سخنرانی حجت الاسلام حسینی و مداحی حاج سید محمد جوادی در انصارالعباس
خدا برای روح ما هم ذائقه ای قرار داده است، خدا در ذائقه روحانی شما ایمان را محبوب کرده است، برای چی باید عبادت کنیم؟ عبادت می کنیم تا مریض نشویم و ذائقه از بین نرود...
 گزارش تصویری هیئت انصارالعباس(ع)

عقیق: مراسم هفتگی انصارالعباس با سخنرانی حجت الاسلام سید علیرضا حسینی و مداحی حاج سید محمد جوادی برگزارشد.

تکاتی از سخنرانی حجت الاسلام حسینی را بخوانید:

*برخی ها را می دیدم در هیئتی آخر ماه صفر فرش حسینیه را می بوسیدند و خداحافظی می کردند، ما تازه محرم صفرآمده ایم موی مان را گره بزنیم.

*همه انبیا الهی آمده اند تا بگویند خدا را عبادت کنید، خداوند هم می فرماید ما جن و انس را به جز برای عبادت خلق نکردیم، قرآن می فرماید هر آنچه در آسمان و زمین است خدا را عبادت می کند.

*در سوره ی انفال خدا فرمود: خدا را اجابت کنید تا زنده باشید، در سوره ی مبارکه جن آمده است که جنیان گفتند ما قرآنی را شنیده ایم که عجیب ما را به رشد سوق می دهد، ما خدا را برای رشد عبادت می کنیم، تفاوت این رشد با رشد مادی این است که این رشد معنوی نا محدود است.

*ناخودآگاه بچه از تلخی دارو بدش می آید، خداوند به ما ذائقه داده است، کسی که اولین بار سیگار بکشد سرفه می کند این علامتی است که به جسم تو نمی سازد.

*خدا برای روح ما هم ذائقه ای قرار داده است، خدا در ذائقه روحانی شما ایمان را محبوب کرده است، برای چی باید عبادت کنیم؟ عبادت می کنیم تا مریض نشویم و ذائقه از بین نرود، اگر ذائقه از بین برود انسان قوه تشخیص حق و باطل را از دست می دهد.

*آدمی که مریض می شود وقتی خوشمزه ترین غذا را به او میدهند، می گوید هیچ مزه ای ندارد فرقی نمیکند برای او، اگر خواستی ببینی ذائقه روح شما سالم است یا نه ببین وقتی می گویند نماز، دعای کمیل، هیئت خوشت می آید یا بدت می آید؟

*اگر دیدیم از بساط گناه خوشمان آمد ذائقه ما مشکل دارد، ما نماز میخوانیم تا ذائقه ما سالم باشد، همین انسان وقتی سیگار کشید سرفه اش گرفت بعد از چند وقت طوری ذائقه اش بهم میریزد که به آن سیگار عادت می کند و اگر سیگار نکشد سرفه اش میگیرد.

*مردچاه کنی بود که صبح تا شب با نجاست سر و کار داشت و شامه او با بوی نجاست انس گرفته بود او را بردند قمصر کاشان نزدیک شهر قمصر شد بوی باغ های گل که به او خورد بیهوش شد هرکاری کردند به هوش نیامد مقداری نجاست مقام بینی او گذاشتند بهوش آمد چون او به بوی نجاست عادت کرده بود دیگر درک درستی از بوی خوش گل نداشت.

خبرنگار و عکاس: معین احدی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هيات ثارلله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
1
3
شام ولادت امام حسن عسکري عليه السلام
سخنران: حجت الاسلام والمسلمين علي شيرازي نماينده مقام معظم رهبري در قرارگاه خاتم
مداحان: حاج مهدي سلحشور، حاج سيدمهدي ميرداماد، حاج ابوذر بيوکافي
مکان: مهديه رشت، هيات ثارلله
زمان: شنبه19بهمن ماه ساعت 20
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین