عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۷
رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی از تلاش ارزشمند نویسنده سریلانکایی کتاب امام حسین(ع) تقدیر و قدردانی کرد.

عقیق: ابوذر ابراهیمی ترکمان در دیدار با محمد فیصل راضین سفیر سریلانکا درتهران و مولف کتاب امام حسین(ع) علاوه بر تقدیر از تلاش های این نویسنده بر آمادگی این سازمان درخصوص بسط و گسترش فعالیت های فرهنگی دو کشورتاکید کرد .

وی از پایان جنگ های داخلی سریلانکا و ایجاد فضای مناسب صلح و دوستی میان مسلمانان و دیگر اقوام این کشور ابراز خرسندی کرد.
ابراهیمی ترکمان ضمن اعلام آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جهت ایجاد کرسی زبان و ادبیات فارسی، اطاق ایرانشناسی در دانشگاه کلمبو و همچنین انجام گفتگوهای دینی اسلام و بودیسم با همکاری مرکز گفتگوی ادیان و تمدن های این سازمان، اظهار امیدواری نمود با حضور سفیر سریلانکا، شاهد رشد و توسعه همکاری های فرهنگی دوکشورباشیم .

رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحریکات اخیر وهابیت و گروه های تکفیری در مناطق مختلف جهان اسلام ؛ مکتب تشیع را مکتب اعتدال گرا و مبلغ صلح و دوستی در میان ملت ها معرفی کرد .

ابراهیمی ترکمان همچنین برگزاری هفته های فرهنگی، ترجمه و انتشار کتب اسلامی و تبادل هیئت های علمی و فرهنگی را نیز از جمله همکاری های مشترک دوکشور بر شمرد و بر نقش موثر انجمن دوستی ایران و سریلانکا در گسترش روابط فرهنگی دو ملت تاکید کرد.

وی همچنین امضای تفاهم نامه همکاری های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا را زمینه ساز انجام تعاملات فرهنگی دو کشور عنوان کرد.

محمد فیصل راضین قوانین و احکام عالیه مکتب تشیع را بسیار عالمانه و مطابق با نیاز روز بشر امروز خواند و از اهمیت تفکر تشیع در حوزه همزیستی مسالمت آمیز ادیان و نیز ویژگی تعامل گرایانه این مکتب سخن گفت و خواستار ارتباطات هر چه بیشتر و گسترده تر فرهنگی میان دو ملت شد.

سفیر سریلانکا درپایان خاطرنشان کرد:این کتاب به چندین زبان ازجمله انگلیسی،عربی، اردو و غیره ترجمه و منتشر خواهد شد.


منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین