عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
از دو روز پيش و به دنبال بارش شديد باران در شهر مدينه منوره نوعي از ملخ‌هاي پرنده به سمت مسجد النبي هجوم آورده اند كه اين امر موجب اذيت زائران عمره گذار شده است.

عقیق:چند روزي است كه زائران حرم نبوي در شهر مقدس مدينه شاهد جولان ملخ‌هاي پرنده در صحن‌هاي مسجدالنبي (ع) و بين الحرمين مدينه هستند كه تعداد آنها قابل توجه بوده و به سمت مكان هايي كه نور و روشنايي بيشتري دارد حركت مي‌كنند.
تعداد اين ملخ‌ها به قدري است كه زير دست و پاي زائران كشته مي‌شوند و صحنه بدي از اجساد به زمين چسبيده آنها در نقاط مختلف محوطه مسجد النبي به وجود آورده است.
هرچند مسوولان نظافت حرم نبوي تلاش مي‌كنند تا اجساد اين پرنده‌ها را از روي زمين جمع كنند اما تعداد زياد آنها و همچنين حجم انبوه زائران كه همواره در حال رفت و آمد به مسجدالنبي و انجام اعمال عبادي خود هستند اين كار را سخت كرده است چرا كه اكثر آنها زير پاي زائران كشته مي‌شوند.
البته اين اتفاق براي برخي زائران كه از حشرات مي‌ترسند خوشايند نبوده و سبب اذيت و ناراحتي آنان شده است و اين موضوع براي كساني كه در وقت نماز در خارج از مسجد شريف نبوي به اقامه نماز مي‌پردازند وبا حجم و تعداد زيادي از اين موجودات روبرو مي‌شوند بيشتر صدق مي‌كند به طوريكه حتي موجب از دست دادن توجه و تمركز در نماز براي دفع اين موجودات كه به سمت آنها مي‌آيند شده است.
بخش زيادي از ملخ‌هاي پرنده كه به طور ناخوانده مهمان مدينه شده‌‌اند و به سمت نور افكن‌هاي صحن مسجد حركت كرده و به زير چترهاي مسقف كه در حياط مسجد النبي ايجاد شده چسبيده اند.
گفته مي‌شود اين نوع از ملخ‌ها به خاطر بارش‌هاي اخير در شهر مدينه به داخل شهر آمده اند و جاي نگراني ندارد.












211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
1
1
عجیبا قریبا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین