عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
چاپ اول کتاب جدید حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن صفار روحانی سرشناس شیعه عربستان سعودی با عنوان «امام حسین؛ روش اصلاح و تغییر» منتشر شد.

عقیق: کتاب «حسن؛ روش اصلاح و تغییر»، عبارت است از دو جلسه سخنرانی شیخ صفار در مراسم عاشورای سال 1428 که به رشته تحریر در آمده است؛ شیخ صفار در سخنرانی اول درباره مسالمت آمیز بودن جنبش امام حسین(ع) و در سخنرانی دوم درباره روش امام حسین(ع) در زمینه دعوت و گفت وگو سخن گفته است.

وی در سخنرانی اول با اشاره به فرهنگ مسالمت و خشونت، از فرهنگ عصر مادیات انتقاد کرده و آورده است: خشونت امنیت اجتماعی را تهدید می کند و امام حسین(ع) در نهضت تاریخی خود، به ویژگی مسالمت آمیز بودن پایبند است.

حجت الاسلام صفار در سخنرانی دوم اظهار داشته است: بهترین راه برای تاثیر بر دیگران استفاده از زور و اجبار نیست بلکه استفاده از روش گفت وگو و اقناع با دلایل منطقی است.

 پایگاه رسمی شیخ حسن صفار، وی در این سخنرانی همچنین درباره بحران جامعه کنونی مسلمانان سخن گفته ودر پایان نیز فرازهایی از سیره معطر امام حسین(ع) و روش بی نظیرشان را در زمینه دعوت و گفت وگو ذکر کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن صفار در بخشی از این کتاب نوشته است: امروز امت اسلامی در نوعی بهار روشن ادامه حیات می دهد، بادهای تغییر بر جوامع اسلامی شروع به وزیدن کرده و آمال و آرزوهای ملت ها در حال تحقق یافتن است.

وی همچنین افزوده است: این بهار نیاز اساسی به امام حسین(ع) دارد تا از آب گوارای بخشش های جاودانش سیراب شده و از ریشه های انقلاب هدایت بخش و رهنمودش اقتباس کند.

وی در بخش دیگری از کتاب جدیدش تشریح کرده است: گذشت قرن ها تنها بر روشنگری بیشتر و بیشتر نهضت سیدالشهدا(ع) افزود.

روحانی سرشناس شیعه شرق عربستان در این کتاب به رنج ها و سختی های امت اسلامی ناشی از سیاست های ظالمانه و مستبدانه اشاره کرده و به تشریح رنج های آنها در رابطه با فساد و عقب ماندگی پرداخته و افزوده است: تفاوت دو چندان اوضاع کنونی امت اسلامی و ملت هایی که از دموکراسی و حقوق شهروندی برخوردارند، این امت را سردرگم کرده است.

منبع: شفقنا

کدخبرنگار: 211001َ


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین