عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴
همزمان با ایام الله دهه فجر امکان دانلود کتاب «مدح خورشید» گزیده‌ای از خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ شخصیّت حضرت امام خمینی‌(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی فراهم آمد.

عقیق: این آیه، مدّ نظر امام فقیدِ عزیزمان در طول زندگیش بود: «قل انّما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله». سالها پیش، نوشتهى ایشان در دفتر یادبود مرحوم وزیرى را در یزد زیارت کردم. آن مرحوم، من را به منزلش برد و با تفصیلاتى، این نوشته را که در صندوقچه یى گذاشته بود و تقریباً در گوشهیى از خانهاش مخفى کرده بود، آورد و باز کرد و نوشتهى امام را که در سالهاى دههى بیست نوشته بودند «قیامِلله»،به من نشان داد. اصلاً محور حرف در نوشتهى ایشان، قیامِلله بود. آن ذهن جوّالِ وسیع و دید حکیمانهى ایشان، این قیامِلله را در آن دوران ـ که تازه از اختناق رضاخانى بیرون آمده بودند ـ بر کارهایى که به نظر شریفشان مىشد انجام بدهند و باید افراد انجام می‌دادند و احساس مسؤولیت مىکردند، منطبق ساخت.
یکى دو صفحه نوشته بودند. آن نوشته، حاکى از یک حرکت ارتجالى نبود و معلوم مىشود در ذهن شریف ایشان و در تمام مراحل زندگى، «ان تقوموا لله مثنى و فرادى» سابقه داشته است. بحمدالله دیگر براى همهى ما و ملّت ایران، در کلّیات زندگى اماممان چیز پوشیدهیى باقى نماند. همه دیدند که حرکت و گفتن و سکوتش براى خداست و هر کارى که انجام مىداد، با قصد قیامِلله بود. تنها همین یک چیز هم بود که موجب شد به دست آن بزرگوار ـ که قطعاً مرتبهى تالى پیامبران و ائمّه(ع) بود ـ یک معجزه اتّفاق بیفتد. این چیزى که اتّفاق افتاده و تحوّل عظیم جهانى که به دنبال انقلاب اسلامى پدید آمده، واقعاً یک معجزه است. این معجزه، به دست امام(ره) اتّفاق افتاد و امام هم با تکیه به «ان تقوموا لله» توانست این کار را بکند.

برای تهیه و خرید کتاب «مدح خورشید» اینجا را کلیک کنید.

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیّه کتب فوق می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸ و۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس حاصل نمایند و یا به پایگاه اطلاع رسانی WWW.BOOK-KHAMENEI.IR مراجعه کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین