عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
قدم به قدم تا عاشورا/
حضرت عیسی علیه السلام با حواریون در آن جا مجلس عزائی تشکیل داده و با آهوان صحرا در عزای عزیز فاطمه سلام الله علیها اشک فشانی کرده اند آنحضرت هنگام غائب شدن نیز از آن جا به طرف آسمان بالا رفته است.
عقیق: ارباب من حسین جان! حالا که چهل قدم مانده! تا عزادار شدنم، تا سینه چاکی ام، پس بگذار به استقبالت بیایم اربابم و ورودی شهر کرب و بلا سجده به قدمگاهت بزنم که اربابم حالا که داری برای بندگی خدا آماده میشوی این من نا چیز، این من کمترین می آیم و چله نشینی را آغاز میکنم تا بگویم هر روز روایتی از سرشت آسمانیت را...

یکی از نکاتی که باعث امتیاز برخی از مکانها شده وقایعی است که آن جا اتفاق افتاده، و اهمیت هر واقعه ای بستگی به افرادی دارد که در وقوع آن دخالت داشته اند.
بدون شک پیامبران الهی و جانشینان آنها برگزیده از میان همه انسانها و برتر از آنها می باشند و در نتیجه حوادث مربوط به آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. 

همه انبیاء و رسولان علیهم السلام قدم در سرزمین مقدس کربلا نهاده اند. برای برخی از آنان در آن جا پیش آمدهائی واقع شده و در پاره ای از موارد، شهادت سالار شهیدان علیه السلام نیز به آنها گزارش شده است. 

حضرت آدم علیه السلام موقع عبور از کربلا به زمین خورده و ون از پای او جاری شده است. 
کشتی حضرت نوح علیه السلام در آن جا به طرف زمین کشیده شده به نحوی که نزدیک بوده غرق شود، و سرانجام همان جا نجات پیدا کرده و باز همان جا خدای تعالی با حضرت نوح(ع) نجوا کرده است.
حضرت ابراهیم علیه السلام موقع گذشتن از کربلا از مرکب به زمین افتاده و سر مبارک ایشان شکسته است. 

چوپان حضرت اسماعیل علیه السلام به ایشان خبر داده که گوسفندان مدتی است آب فرات را نمی آشامند. گوسفندان به اعجاز به سخن در آمده و قضیه شهادت امام حسین(ع) را با لب تشنه بازگو کرده اند. 
وادی طوری که خدای تعالی به حضرت موسی علیه السلام فرماید: « نعلین خویش بدر آر که در وادی مقدس طوی هستی» آن جاست و در آن جا خداوند با آن حضرت تکلم کرده است. هنگامی که آن بزرگوار با وصی خویش از کربلا عبور می کردند بند کفش حضرت پاره و خار به پای مبارک ایشان رفته و خون جاری شده است.

حضرت عیسی علیه السلام با حواریون در آن جا مجلس عزائی تشکیل داده و با آهوان صحرا در عزای عزیز فاطمه سلام الله علیها اشک فشانی کرده اند آنحضرت هنگام غائب شدن نیز از آن جا به طرف آسمان بالا رفته است. 

حضرت سلیمان علیه السلام بر قالیچه مخصوص نشسته و در آسمان سیر می کرد. همین که به کربلا رسید باد سه مرتبه به شدت آن را به دور خود چرخانیده به حدی که خوف سقوط داشته است. پس از آن در کربلا فرود آمده و از قضیه عاشورا با اطلاع شده است. 

گروهی از پیامبران و فرزندان و جانشینان آنها در آن جا به شهادت رسیده و همان جا آنان را به خاک سپرده اند. پیامبران و فرشتگان در آن جا بر پیکر مطهر امام حسین(ع) نماز گزارده اند. الان نیز آنها از خداوند درخواست می کنند که به آنها اذن زیارت داده شود و همیشه در حال نزول و صعود می باشند. بخصوص شبهای جمعه انبیاء و اوصیاء علیهم السلام، حضرت رسول(ص) و ائمه هدی(ع) همگی به زیارت آن حضرت می روند.


منبع: خاک بهشت 
کدخبرنگار:211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین