عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
دهمین جلد از مجلدات گلشن ابرار بزودی از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر می شود.

عقیق: جودتی مدیر گروه گلشن ابرار پژوهشکده گفت: تألیف، ارزیابی، دفاع در مجمع اهل قلم، ویراستاری، صفحه آرائی و کنترل نهائی جلد 10 از مجلدات گلشن ابرار به پایان رسیده و این جلد آماده چاپ شد.
وی ادامه داد: با هدف ارائه الگوها و اسوه های برجسته جهان تشیع برای نسل حاضر و به منظور پاسخگوئی به مخاطبان فرهنگ دوست جامعه اسلامی پس از تلاش مستمر جمعی از پژوهشگران این مرکز و نظارت و داوری اعضای شورای علمی و اساتید محترم گروه گلشن ابرار دهمین جلد از آثار این گروه در فرایند نشر قرار گرفت.
وی با تاکید بر مخاطب شناسی و غنای محتوای مقالات اثر پژوهشی فوق، اظهار داشت: در این کتاب به شرح حال 50 شخصیت از علمای بزرگوار شیعه از قرون گذشته تا عصر حاضر پرداخته شده و با ترتیب زمانی خاصی به مخاطبان ارائه می شود.
این مدیر پژوهشی افزود: تا به حال 9 مجلد از این مجموعه به بازار نشر راه یافته و همزمان با انتشار دهمین جلد، مراحل نهائی پژوهشی جلد 11 این مجموعه نیز که شرح حال پنجاه تن دیگر از مشاهیر گذشته و حال جهان تشیع را در بر دارد، پایان پذیرفته و اوائل سال آینده منتشر خواهد شد.
حجت الاسلام جودتی عنوان کرد: گلشن ابرار همزمان با فعالیتهای عمومی این مجموعه، در اجابت درخواست های مردم فرهنگ دوست استانهای مختلف کشور، تالیف شرح حال علمای بلاد مختلف میهن عزیز اسلامی را نیز در دستور کار خود قرار داده و اولین مجموعه آن که مختص سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بوده، در 3 جلد با نام گلشن آذربایجان، مراحل پایانی پژوهشی خود را سپری می کند و امید است به زودی منتشر و روانه فضای فرهنگی کشور شود.
بنا به گزارش روابط عمومی پژوهشکدۀ باقرالعلوم(ع) وی تصریح کرد: در این مجموعه 3 جلدی شرح حال بیش از 300 تن از عالمان شیعه برخاسته از بلاد آذربایجان آورده شده و اثر مذکور تنها مختص عالمان دوران معاصر منطقۀ آذربایجان نیست و از علمای سده های سابق آذربایجان نیز شخصیت های شیعی برجسته ای معرفی شده اند. میرزا یحیی امام جمعه خویی، میرزا ابوالحسن انگجی، شیخ حسن بصیری، شیخ عبدالمجید بنابی، سید هادی خسروشاهی، شیخ عبدالصمد خویی، شیخ محمد سعید دینوری، سید عبدالله فاطمی نیا، میرزا خلیل قبله ای، سید علی اکبر قرشی، سید علی کوهکمری، عبدالغنی مجتهد اهری، محسن مجتهد شبستری، میرزا محمدباقر مدرس بستان آبادی، سید محمدتقی مرعشی نجفی، سید مهدی خلخالی و شیخ محمد نمازی تعدادی از علمای معرفی شده در این مجموعه اند.
مدیر گروه گلشن ابرار یاد آور شد: کاربران محترم می توانند متن مجلدات اول تا نهم گلشن ابرار را در پایگاه اطلاع رسانی پزوهشکده باقرالعلوم(ع) قم به نشانی www.rbo.ir دریافت کنند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین