عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
بعد از گذشت 35 سال از آن روزهای به یادماندنی، دیدن یادگاری‌های آن دوران تداعی‌گر روزهای مبارزه و ایستادن مردم در مقابل دژخیم طاغوت است.

عقیق: ایران بی‏صبرانه منتظر ورود حضرت امام خمینی(ره) بود تا تدارک لازم از بزرگترین استقبال تاریخی را فراهم آوردند. به همین مناسبت ستادی مرکب از روحانیون و نمایندگان اقشار مختلف مردم تهران تشکیل شد تا مراسم استقبال را هرچه باشکوه‏تر برگزار کند. در این ستاد پنجاه هزار جوانِ عاشق امام مسئولیت حفاظت از جان امام و انتظامات مراسم را به عهده گرفتند.

مهم‌ترین وظیفه «کمیته استقبال از امام» تهیه برنامه استقبال و برنامه‌ریزی برای اجرای آن بود و حساس‌ترین بخش این برنامه نیز حفظ امنیت جانی امام در فرودگاه و در طول مسیر حرکت ایشان از فرودگاه تا بهشت زهرا(س) بود.

طی جلسه‌ای تأکید شد که باید از همه گروه‌‌ها و دسته‌های سیاسی مبارز، نماینده‌ای برای هماهنگی بیشتر گروه‌های سیاسی با کمیته حضور داشته باشند. برای این منظور، نمایندگانی از گروه‌های سیاسی و مذهبی معرفی شدند و اولین جلسه کمیته استقبال از امام در مدرسه رفاه در اواخر دی ماه 1357 تشکیل شد.

در جلسه دیگری که با حضور اعضای کمیته در تاریخ اول بهمن 1357 به صورت رسمی در مدرسه رفاه تشکیل شد، آیت‌الله شهید مرتضی مطهری به عنوان رئیس کمیته استقبال از امام خمینی(ره) انتخاب شد. بعد از آن شاخه‌های کمیته تعیین شد که شامل گروه‌های تبلیغات، انتظامات، تدارکات مالی، ‌برنامه‌ریزی و تشریفات، برنامه‌ریزی داخلی و پذیرایی، روابط عمومی، اطلاعات، درب ورودی و دو واحد به صورت واحد شهرستان‌ها و واحد خبرنگاران داخلی و خارجی بود.

بعد از گذشت 35 سال از آن روزهای به یادماندنی، دیدن یادگاری‌های آن دوران تداعی‌گر روزهای مبارزه و ایستادن مردم در مقابل دژخیم طاغوت است؛ مردمی که سال‌هاست برای حفظ آرمان‌های انقلاب مقابل استکبار ‌ایستاده‌اند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین