عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بارگاه منور رضوی به عنوان یکی از پایگاه‌های نشر فرهنگ دینی جهان اسلام و با توجه به حجم انبوه زائران، نقش مهمی در تبیین و شناساندن فرهنگ و دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد.

عقیق: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید جلال حسینی در آستانه دهه فجر افزود: دشمنان اسلام و این انقلاب طی سال‌های اخیر درصدد جلوگیری از نشر پیام انقلاب اسلامی و ایجاد انحراف در نظام جمهوری اسلامی ایران بودند که مقابله با این مهم، رسالت این آستان مقدس را در تبیین و شناساندن فرهنگ و دستاوردهای انقلاب دو چندان کرده است.
وی تأکید کرد: حرم مطهر رضوی و مشهد مقدس نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران داشته و به لحاظ پایگاه معنوی خود در دل مردم، کانون حرکت‌های گسترده انقلابی بوده است.
این مقام مسئول دهه فجر را نقطه عطفی در تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: بزرگداشت و ترویج ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب همواره مورد توجه آستان قدس رضوی در قالب برگزاری برنامه‌های مختلف است.
وی اظهارداشت: بزرگداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی باید زمینه‌ساز بهره‌وری مناسب برای نسل کنونی و نسل آینده و نیز برای آشنائی با اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.
حسینی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های خداوند برای مؤمنان، زندگی کردن در سایه حکومت الهی است، بیان کرد: از راه‌های شکرگزاری این نعمت الهی، بزرگداشت ایام الله دهه فجر در قالب برگزاری برنامه‌های مختلفی تبلیغی، فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی است.
 فجر بیداری در حرم مطهر رضوی برگزار می شود
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، 310 جلسه گفت‌وگو و پرسش با عنوان «فجر بیداری و حلقه معرفت» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
 حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید جلال حسینی با بیان این خبر افزود: این جلسات برای عموم زائران حرم مطهر رضوی و با حضور اساتید برجسته کشوری در تمامی ساعات شبانه‌‌روز پیش‌بینی شده است.
وی بیان کرد: در این جلسات پرسش و پاسخ فردی و گروهی ریشه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و حکومت دینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی آقایان صفار هرندی، موسی نجفی، موسی حقانی، علی غلامی، حجج اسلام سوزنچی، بهروز لک، لکزایی، محمد باقرپور امینی، عابدی و گلستانی، دری نجف آبادی و سید حمید روحانی را اساتید جلسات «فجر بیداری» ذکر کرد.
روزانه 31 جلسه فجر بیداری
وی با بیان اینکه روزانه 31 جلسه «حلقه معرفت و فجر بیداری» در اماکن متبرکه رضوی تدارک دیده شده است، افزود: روزانه 24 جلسه در مدرسه پریزاد و رواق‌های دارالحجه(عج) و دارالاجابه ویژه برادران و 7 حلقه در رواق‌های دارالاجابه و دارالحجه(عج) ویژه خواهران برگزار می‌شود.
حسینی با بیان این‌که پرسش‌گری از جمله مسائل حیاتی و مهمی است که رشد و تعالی هر فکر و اندیشه‌ای وابسته به آن است، گفت: یکی از اصولی‌ترین اهداف آستان قدس رضوی، ایجاد بستر و فضای مناسب برای پرسش و پاسخ است؛ از این‌رو سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ در این ایام با هدف تبیین انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حرم مطهر پیش‌بینی شده است.


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین