عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۹
با افتتاح رواق دارالمرحمه فضای عبادی برای بیش از۱۰هزار نفر درحرم رضوی افزایش یافت.

عقیق: امیرعباس مؤمنی، مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) گفت: در چند سال اخیر توسعه فضاهای زیر سطحی به این سازمان واگذار شده است و رواق مبارکه دارالمرحمه پس از رواق دارالحجه، دومین رواق عظیم زیرسطحی حرم مطهر است.

وی در ادامه زیربنای این رواق تازه تأسیس را 7 هزار و 900 متر مربع عنوان کرد و افزود: 5 هزار و 300 مترمربع فضای مفید عبادی با ارتفاع 5/6 متر در اختیاز زائران بارگاه منور رضوی قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) با بیان اینکه این رواق بر اساس معماری اصیل ایرانی و اسلامی بنا شده است، اظهار داشت: 9 دستگاه هواساز و جدیدترین تکنولوژی دیجیتال صوتی در این رواق بکار رفته است؛ به‌طوری که صدا در تمامی بخش‌های رواق مبارکه دارالمرحمه یکنواخت است.

وی در ادامه به هنرهای بکار رفته در این رواق اشاره کرد و گفت: هنرهای مقرنس، آینه‌کاری، خوشنویسی، گچ‌بری، نقاشی و حجاری سنگی از جمله هنرهای این رواق است که از ابتدای سال 86 هنرمندان در حال خلق این آثار هنری بودند.

مؤمنی با بیان این‌که رواق مبارکه دارالمرحمه قسمتی از پروژه عظیم رواق امام خمینی(ره) است، بیان کرد: امیدورایم تا دو سال اخیر پروژه رواق بزرگ امام خمینی(ره) به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با گسترش پروژه‌های زیرسطحی در چند سال اخیر، شاهد افزایش فضاهای عبادی و رواق‌های بزرگ با بالاترین حد آسایش و آرامش هستیم، اضافه کرد: علاوه بر تأسیس رواق‌های جدید، تمامی فضاهای اماکن متبرکه رضوی بهبود می‌یابد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین