عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
استاد حاج علی آهی، رئیس هیئت مدیره کانون مداحان کشور؛
رئیس هیئت مدیره کانون مداحان کشور پیرغلامان، مداحان، شاعران، ذارکران و شاعران حسینی را پاسداران اصول و فروع دین دانست و گفت: باید حواسمان باشد که در گفتار و اصول خود حافظ مکتب تشیع باشیم.

 

به گزارش خبرنگار عقیق از اردبیل، علی آهی رئیس هیئت مدیره کانون مداحان کشور پیش از ظهر امروز ( 17 آبان) در مراسم افتتاحیه اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: باید حواسمان باشد که حافظ مکتب تصوف نباشیم چراکه باید با آگاهی و هوشیاری کامل از افتادن در دام مکاتب دینی نو در امان بوده و حافظان واقعی مکتب تشیع باشیم.

وی افزود: امروز در جنگ فرهنگی دشمنان، این وظیفه حفاظت و پاسداری از ارزش ها و اصول اساسی مکتب تشیع بر عهده کسانی است که در راه اعتلای روز افزون این مکتب فعالیت می کنند و این شخصیت ها و شعرا نیز جزو همین دسته از افرادند.

رئیس هیئت مدیره کانون مداحان کشور یادآور شد: ذاکران چون از خدا می‌خوانند حافظان توحید هستند،‌ وقتی از پیامبر می‌خوانند حافظان نبوت‌ هستند و وقتی از ائمه می‌خوانند حافظان امامت می‌باشند در حالی که با ذکر حسین (ع) حامی و پاسدار اصول و فروع دین هستند.

رئیس هیئت مدیره کانون مداحان کشور با تجلیل ویژه از مراسم استقبال پرشکوه مردم ولایتمدار اردبیل از پیرغلامان حسینی، اظهار داشت: اردبیل شهر حسینی عاشورایی است که ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و در راه اعتلای هرچه بیشتر این مکتب الهی تلاش کنیم.

همچنین بعد از سخنرانی آهی علی ‌العطار مداح لبنانی در مدح رسول‌الله و همچنین ظهور حضرت امام مهدی (عج) اشعاری به زبان عربی قرائت کرد که موضوع آن عظمت و جایگاه نبی مکرم اسلام و اهمیت پی بردن به جایگاه شفیع بودن نبی مکرم اسلام (ص) از سوی مسلمانان بود.

گفتنی است؛ در اشعار قرائت شده توسط مداح و شاعر لبنانی همچنین نبی مکرم اسلام (ص) محبوب و سلطان قلوب یاد شده و به موضوع ظهور امام عصر (عج) و همچنین عشق و ظهور به ساحت امام حسین (ع) تا عصر ظهور تاکید شده است.

در این مراسم همچین تعزیه «غارت» کاری از گروه شبیه‌خوانان محله معمار اردبیل به اجرا در‌آمد که در آن صحنه غارت خیمه‌گاه سالار شهیدان و اسارت دختر بزرگوار ایشان سکینه معصوم به اجرای زنده در‌آمد.
خبرنگار: ف. نوروزی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین