عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
وزارت حج عربستان در گزارش آماری تعداد عمره گزارانی را که از ابتدای موسم عمره وارد سرزمین وحی شده اند و تعداد روادید صادر شده را اعلام کرد.

عقیق: وزارت حج عربستان در گزارشی آورده است: از ابتدای موسم عمره سال جدید 1435 قمری در اول ماه صفر تاکنون، 953 هزار عمره گزار وارد سرزمین حج شده و همزمان 516 هزار عمره گزار نیز خارج شده اند.

بر اساس این گزارش، تعداد روادید عمره که از سوی نهادهای مسئول سعودی برای عمره گزاران صادر شده است، به یک میلیون و 700 هزار روادید می‌رسد.

وزارت حج در این گزارش آورده است طرح عملیاتی موسم امسال با موفقیت هایی در کاهش میزان تخلف برخی عمره گزاران از قوانین و تاخیر آنها در بازگشت به کشورشان پس از پایان مهلت مقرر در مقایسه با سالهای گذشته همراه بوده است.

بندربن محمد حجار، وزیر حج عربستان تاکید کرده است: سامانه وزارت حج که با وزارتخانه‌های کشور و خارجه و شرکتها و موسسات عمره مرتبط است، نتایج متمایزی نه تنها در کاهش تعداد متخلفان بلکه در ارتقای سطح خدمات رسانی داشته است.

به گفته وی، تعداد شرکتها و موسسات مجاز عمره، 48 شرکت و موسسه است که با نمایندگان خارجی آنان که به دو هزار نماینده می رسد، در نقاط مختلف جهان در ارتباط هستند.

وی افزود: پیش از اجرای سامانه الکترونیک، مدت صدور روادید بیش از دو هفته طول می‌کشید و سطح خدمات رسانی به عمره گزاران هم پایین بود، اما پس از اجرای سامانه الکترونیک، صدور روادید تنها در چند دقیقه صورت می‌گیرد و سطح خدمات هم بهبود یافته است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین