عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
كتابخانه الكترونيك حرم مطهر عباسي بعنوان يكي از زير مجموعه‌هاي قسمت كتابخانه و دار المخطوطات حرم مطهر از بخشهاي فعال و پر تلاش به شمار مي‌رود كه تمام توان خود را وقف جمع آوري كتاب و اطلاعات و فراهم كردن بستر لازم براي استفاده محققان و دوستداران كتاب هماهنگ با موسسات و مراكز علمي، فرهنگي و پژوهشي كرده است.

عقیق:اين كتابخانه داراي بخش‌هاي مختلف نرم افزاري و كتابداري است كه محققان و پژوهشگران مي‌توانند از اين امكانات بهره بگيرند.
بخش نرم افزاري
در حال حاضر بيش از
۲۵۰۰ لوح‌هاي فشرده (CD) با عناوين مختلفي در زمينه‌هاي علوم ديني، علوم انساني، علوم پزشكي و معرفتي در كتابخانه الكترونيك حرم مطهر عباسي وجود دارد.
بخش پايان نامه‌ها و پروژه‌هاي دانشگاهي
اين بخش در برگيرنده پروژه‌هاي فارغ التحصيلي دانشگاههاي عراق مي‌باشد كه پس از انجام هماهنگي‌هاي لازم با دانشگاههاي عراق، نسخه الكترونيك اين پروژه‌ها در اختيار كتابخانه الكترونيك حرم مطهر قرار مي‌گيرد.
اين بخش از كتابخانه مورد استقبال دانشجويان مقطع كارشناسي و تحصيلات تكميلي واقع شده است.
اين پروژه‌ها همگي گروه بندي و فهرست بندي شده و تعداد كل پروژه‌هاي موجود در كتابخانه الكترونيك حرم مطهر
۱۴ هزار پروژه مي‌باشد.
كتابهاي الكترونيكي عربي و غير عربي
با توجه به قيمت بالاي كتابهاي عربي و خارجي، ليستي از كتابهاي مفيد و مورد نياز با نظر اساتيد دانشگاهها تهيه و به صورت الكترونيكي در اختيار دانشجويان قرار گرفته است. تعداد كتابهاي عربي موجود در اين كتابخانه
۱۲۵۰۰ جلد و تعداد كتب غير عربي ۲۵۰۰ جلد كتاب مي‌باشند كه همگي بر اساس استانداردهاي بين المللي و كتابخانه كنگره آمريكا فهرست بندي شده اند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین