عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: در زندگی باید همواره خداوند، محور تمام امور باشد و اگر چنین شد بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌هایی که در روابط بین زوجین وجود دارد از بین رفته و زندگی دوام می‌یابد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی فیض آبادی در سلسله جلسات «زمزم بندگی» که با «موضوع اخلاق در خانواده» در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، ایثار و از خود گذشتگی را یکی از ضرورت‌های زندگی مشترک دانست و اظهار داشت: اگر در زندگی، عشق سرمایه، خداوند محور و ایثار اصل باشد زندگی شیرین خواهد شد.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به جوانان و خانواده‌ها توصیه کرد: جوانان به دور از وسواس و در نظر گرفتن معیارهای غیر معنوی، امر ازدواج را سخت نکرده و خانواده‌ها نیز شرایط ازدواج را برای فرزندان خود فراهم آورند.
این مدرس دانشگاه علوم اسلامی رضوی عنوان کرد: خانه‌ای که در آن زن و شوهر منیت و غرور را کنار گذاشته و یک دل هستند، نظر رحمت الهی بر آن خانه نازل شده و تمام اولیای الهی برای آن دو دعا می‌کنند.
این کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث با اشاره به آیه 21 سوره روم، اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید «همسرانی از جنس خودتان برای شما آفریده شد تا در کنار آنان آرامش بیابید»، از این آیه و روایات حضرات معصومین(ع) بر می‌آید که خداوند متعال برکاتی به متأهلین، چه از حیث مادی و چه از حیث معنوی عنایت می‌کند که افراد مجرد از آن نعمات و برکات محرومند.
فیض‌آبادی تاکید کرد: جوانان باید با الگو قراردادن سادگی و ساده زیستی امام علی (ع) و حضرت فاطمه ‌زهرا(س) پایه‌های زندگی خود را محکم کنند.


منبع:آستان قدس رضوی

211008 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین