عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
حجت الاسلام عدالتی شب گذشته در هیئت بیت الزهرا سلام الله علیها؛
هنگامیکه صندوق وارد کاخ فرعون شد، برخی گفتند، این همان بچه است! اما با اراده خداوند محبت این بچه به دل فرعون و همسرش راه یافت، و او را به عنوان فرزند پذیرفتند. و جلوه ای دیگر از قدرت اراده الهی نمايان شد.
شب گذشته هیئت بیت الزهرا با سخنرانی حجت الاسلام عدالتی و مداحی مصطفی روحانی اقامه عزا نمود.

به گزارش عقیق، حجت الاسلام عدالتی با موضوع وعده الهی، و با اشاره به داستان به دنیا آمدن حضرت موسی علیه السلام و اینکه فرعون، تصمیم گرفته بود همه نوزادان را بکشد تا از تولد فردی که علیه او قیام خواهد کرد، جلوگیری کند، گفت: اگر چه با این تصمیم فرعون، هزاران کودک کشته شدند، اما از آنجائیکه اراده خدا بر این قرار گرفته بود، که موسی(ع) زنده بماند، قتل او محقق نشد، و موسی زنده ماند.
 
منبری هیئت بیت الزهرا سلام الله علیها اظهار داشت: هنگامیکه مادر موسی وضع حمل کرد، قابله او خواست، ماجرا را به افراد فرعون لو دهد، اما هنگامیکه به نزد آنان رفت، زبانش گرفت و هیچ کلامی را نتوانست بیان کند.
 
وی در ادامه با یادآوری الهام خداوند به مادر موسی(ع) برای قرار دادن او در صندوق و به آب انداختش افزود: هنگامیکه صندوق وارد کاخ فرعون شد، برخی گفتند، این همان بچه است! اما با اراده خداوند محبت این بچه به دل فرعون و همسرش راه یافت، و او را به عنوان فرزند پذیرفتند. و جلوه ای دیگر از قدرت اراده الهی نمايان شد.
 
حجت الاسلام عدالتی در پایان سخنرانی خود با تاکید مجدد بر اینکه وعده الهی حق است و هیچکس نمی تواند با آن مقابله کند، گفت: این کودک شیر هیچ مادری را نخورد، تا خدا مادر خودش را به او رساند و از شیر مادرش خورد. با اراده خدا نه تنها به موسی گزندی نرسید، بلکه او در آغوش مادرش شیر خورد، و مادرش هم به دلیل اینکه در کنار موسی بود، به آرامش دست یافت. این از مصادیق تحقق وعده های الهی به بندگانش هست، زیرا پیش از این به مادر موسی وعده داده بود که ما او را به تو باز می گردانیم.
 
سپس مداح ارجمند حاج مصطفی روحانی با چند بیت شعر به مداحی و مرثیه سرایی حضرت ابا عبدالله پرداخت.
 
اشک اینجا قیمتش تنها حسین است
اشک اینجا قیمت ارزان ندارد
 
تو در ازای اشک به من کربلا بده
من در ازای کرببلا گریه میکنم
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
0
حاج مجتبی نه! مجید جان
حاج مصطفی روحانی درسته
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
0
حاج مجتبی نه! مجید جان
حاج مصطفی روحانی درسته
مدیر پایگاه اصلاح شد دوست عزیز !
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین