عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
عضو شورای اداری اتاق تجاری مدینه اعلام کرد:
مدینه منوره در سال جاری هجری قمری میزبان بیش از ۱۱ میلیون زائر است که شش میلیون نفر آنها از داخل عربستان و پنج میلیون از خارج عربستان به عمره می روند.

عقیق: شمار زیادی از زائران داخل عربستان از روز شنبه، پس از زیارت حرم مطهر نبوی(ص) ، مدینه منوره را ترک کردند. این زائران پس از پایان تعطیلات میان سال تحصیلی و گذراندن چند روز در این شهر مقدس به شهرهای خود باز می‌گردند.

این در حالی است که موج ورود زائران از خارج عربستان به سرزمین وحی برای ادای مناسک عمره و زیارت حرم مطهر نبوی همچنان ادامه دارد.

عبدالغنی حماد الانصاری، عضو شورای اداری اتاق تجاری مدینه منوره و رئیس کمیته گردشگری پیش بینی کرد: میزان اشغال هتلهای منطقه مرکزی مدینه منوره با زائران داخل عربستان به 60 درصد رسیده باشد.

وی گفت: نمی‌توان آمار واقعی میزان اشغال را به سبب آنکه هتلها به صورت الکترونیکی به هم مرتبط نیستند، مشخص کرد.

عضو شورای اداری اتاق تجاری مدینه منوره افزود: تعداد هتلهای منطقه مرکزی مدینه النبی، 240 باب هتل است و همچنین 30 مرکز اسکان خارج از منطقه مرکزی از سوی شورای گردشگری مجوز اسکان زائران را در اختیار دارند.

به نوشته عکاظ، حماد تصریح کرد: انتظار می‌رود آمار زائران طی هفته آینده به 50 درصد کاهش یابد.

وی افزود: مدینه منوره در سال جاری هجری قمری میزبان بیش از 11 میلیون زایر است که شش میلیون نفر آنها از داخل عربستان و پنج میلیون از خارج عربستان به عمره می روند و این آمار شامل تعطیلات پایانی هفته و ماه مبارک رمضان نیز می‌شود.

حماد در خصوص تاثیر تخریب برخی هتلها بر میزان اسکان عمره گزاران گفت: تا زمانی که هتلهای واقع در شمال حرم مطهر نبوی(ص) تخریب نشود این موضوع بر میزان اسکان تاثیری ندارد. چرا که بخش شرقی و غربی حرم تاثیر زیادی در اسکان نداشته و نسبت اشغال در سمت شمالی حرم متمرکز است.

وی از درخواست وزارت دارایی عربستان برای تخلیه برخی هتلها در سمت غربی حرم از دو سال پیش تا کنون و تخریب نشدن آن ابراز شگفتی کرد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین