عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰

عقیق: ارباب من حسین جان! حالا که چهل قدم مانده! تا عزادار شدنم، تا سینه چاکی ام، پس بگذار به استقبالت بیایم اربابم و ورودی شهر کرب و بلا سجده به قدمگاهت بزنم که اربابم حالا که داری برای بندگی خدا آماده میشوی این من نا چیز، این من کمترین می آیم و چله نشینی را آغاز میکنم تا بگویم هر روز روایتی از سرشت آسمانیت را...


تجسم اسلام

 استاد مطهری درباره قیام امام حسین(ع) چنین می گوید: « می گویم حادثه کربلا، نمی گویم قیام، چون بیش از قیام است. نمی گویم نهضت، چون بیش از نهضت است. حادثه کربلا راز دیگری دارد که اساساً خود این حادثه در همه ابعاد و جنبه های تجسم اسلام است. یعنی راز نمایش پذیری حادثه کربلا این است که تجسم فکر و ایده چند جانبه، چند وجهی و چند بعدی اسلامی است. همه اصول جنبه های اسلامی عملاً در این حادثه تجسم پیدا کرده است.»

نمایش سربازان اسلام

 حادثه کربلا یک نمایش از سربازان اسلام است. اما نه نمایشی که صرفاً به معنی صورت سازی باشد. در این حادثه پیر و جوان، سفید و سیاه، عرب و غیر عرب همگی نقش داشتند. گویی اساساً در قضا و قدر الهی مقدر شده است که در این حادثه نقش های مختلف از راه های مختلف ایفا شود. یعنی اسلام نشان داده شود.

سرور انسانیت

امام حسین(ع) شخصیت حماسی نیست. او سرور انسانیت است. به همین دلیل نظیر ندارد. شما در دنیا حماسه ای مانند حماسه حسین(ع) پیدا نخواهید کرد.

حیات اسلام

 شهادت او حیات تازه ای در عالم اسلام دمید. بعد از شهادتش رونقی در اسلام پیدا شد. او با حرکت قهرمانانه خود روح مردم مسلمان را زنده کرد و به اجتماع اسلامی شخصیت داد. امام حسین(ع) درس غیرت، درس تحمل و بردباری در شدائد و سختی ها را به مردم داد.

جنگ عقیده

جنگ امام حسین(ع) جنگ عقیده، جنگ حق علیه باطل و جنگ برای امر به معروف و نهی از منکر بود.


منبع: چشمه های معرفت

کدخبرنگار: 211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین