عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
برگزاری همایش امام سجاد(ع) در هرمزگان/
مشاور استاندار هرمزگان از برگزاری دومین همایش بین المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان خبر داد و گفت: در این همایش یک کشیش مسیحی که مناجات‌های امام سجاد(ع) را می‌خواند سخنرانی خواهد کرد.
عقیق: علی علامه زاده شامگاه دوشنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی با ارائه گزارشی از برگزاری دومین همایش بین المللی امام سجاد(ع) ابراز داشت: در سال گذشته این همایش با موفقیت در استان هرمزگان برگزار شد که بازخورد مناسب این همایش، مدیریت عالی استان را مصمم کرد تا امسال نیز دومین همایش تحت عنوان سیدالساجدین، امام زین‌العابدین علی بن‌الحسین(ع) با محوریت صحیفه سجادیه را در دستور کار خود قرار دهند. 

وی عنوان کرد: همایش امام سجاد(ع) با هدف تبیین ابعاد مختلف شخصیت عرفانی و اخلاقی این امام بزرگوار در 20 آذرماه  سال جاری دراستان هرمزگان برگزار خواهد شد.

مشاور استاندار هرمزگان  بیان داشت: در سال گذشته دکتر احسان صادق از علمای شیعه عمان و استاد دانشگاه سلطان قابوس، میشل کعدی عالم مسیحی از لبنان، شیخ عبدالقادر از علمای اهل سنت لبنان از میهمانان خارجی این همایش بودند.

وی عنوان کرد: در دومین همایش بین المللی امام سجاد(ع) از متفکرین جهان اسلام برای ایراد سخنرانی دعوت به عمل آمده است که در بین آنها از یک کشیش مسیحی که مناجات های  امام سجاد(ع) را در محراب عبادت خود می خواند و برای مردم بازگو می‌کند نیز دعوت به عمل آمد تا در این همایش سخنرانی کند.

افزایش فعالیت وهابیت و سلفی گری در منطقه هرمزگان

وی با بیان اینکه استان هرمزگان بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد که 30 درصد آن اهل سنت هستند افزود: هرمزگان از جمله استانهای آرامی است که مردمان شیعه و سنی در آن در کنار هم زندگی می‌کنند.

علامه زاده با اشاره به افزایش فعالیت وهابیت و سلفی گری در منطقه هرمزگان  وحمایت از این برنامه ها از سوی برخی از کشورهای عربی همسایه منطقه عنوان کرد: آشنایی بیشتر مردم با اخلاق، شیوه زندگی، عرفان و همچنین کتاب صحیفه سجادیه و معارف نهفته در دعاها و کلام امام سجاد(ع) و مبارزه با عرفان‌های کاذب از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

مشاور استاندار هرمزگان  با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر شناخت ویژگی ها و شخصیت امام سجاد(ع) و استفاده از کتاب صحیفه سجادیه تاکید فراوانی دارند افزود: شناخت فرهنگ عمیق اسلامی و توجه کتاب صحیفه سجادیه کمک فراوانی در مبارزه با هجمه فرهنگی جهان غرب که درصدد مقابله با ارزش های جامعه و دین اسلام هستند، خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری چهار مراسم محوری در شب شهادت امام سجاد(ع) در شهرستان های میناب، رودان، حاجی آباد و بندرعباس، تهیه و تولید 10 برنامه کوتاه تلویزیونی در راستای معرفی ابعاد مختلف شخصیت امام سجاد(ع) و نامگذاری میدانی در گلشهر بندرعباس به نام امام سجاد(ع) از دیگر برنامه های در دست اقدام است.


منبع: خبرگزاری مهر
کدخبرنگار: 211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین