عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
یکی از دفاتر مسلمانان تایلند که مورد تعرض مخالفان دولت این کشور قرار گرفت روز شنبه رفتار نامناسب این معترضان را مورد انتقاد قرار داد.

عقیق: حدود 300 نفر از معترضان عضو کمیته اصلاحات دموکراتیک تایلند مسجد منطقه "پالیان" در استان "ترانگ" این کشور را تهدید به تعطیلی کردند.

این افراد خواستار پیوستن مسلمانان مدرسه بنیاد اسلامی اسماعیله به اعتراضات بر علیه دولت یینگلوک شیناواترا شدند و تاکید کردند در غیراین صورت مدرسه مسلمانان را تعطیل می کنند.

این معترضان در حالی که برخی از مسلمانان در کلاس درس حضور داشتند و برخی دیگر نیز در مسجد مشغول عبادت بودند در مسجد "سجود" حاضر شدند.

برخی از معترضان مشروبات الکلی استفاده کرده بودند و برخی دیگر نیز تیر هوایی شلیک کردند.

یک گروه اسلامی تایلند بدنبال این وقایع در بیانیه ای ضمن انتقاد از این عمل مخالفان دولت، تاکید کرد: مسجد مکان عبادت مسلمانان و مورد قداست است. مسجد قطب صلح برای جامعه است و اعتراضات سیاسی در آن جایگاهی ندارد.

اعتراضات تایلند از حدود سه ماه پیش تاکنون باعث تنش های زیادی در این کشور شده و عرصه سیاسی را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

برای برون رفت از این تنش ها قرار است انتخابات عمومی پارلمانی برگزار شود. تاریخ انتخابات سراسری که پیش از این دوم فوریه (13 بهمن) اعلام شده بود به خاطر درخواست معترضان قرار است طبق صلاحدید نخست وزیر و رییس کمیسیون انتخابات این کشور به آینده موکول شود.

 

منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین