عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۲
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت توجه جدي به سرمايه گذاري ايرانيان در عراق، ايجاد هتل و مكان‌هاي اقامتي و ساخت درمانگاه و بيمارستان در آينده را از اهداف اصلي مجموعه حج و زيارت عنوان و از افتتاح نخستين آشپزخانه فوق مدرن ايران در كربلا در ايام دهه فجر خبر داد.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي قاضي عسكر در جلسه روحانيون، مديران و مداحان كاروان‌هاي عتبات كه در محل بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار شد با اشاره به بررسي روزانه گزارش‌هاي مديران و روحانيون از مشكلات زائرين عتبات در بعثه مقام معظم رهبري، گفت: ما تمام اين موارد را بررسي مي‌كنيم تا اوضاع بهبود يابد.
وي با بيان اينكه به عنوان مثال تمامي مشكلات زائرين در اربعين به صورت تصويري و گزارش مكتوب براي بعثه ارسال شده است، ادامه داد: البته امسال با توجه به همكاري‌هاي صورت گرفته از سوي دولت عراق اوضاع نسبت به سال قبل بهبود پيدا كرد اما مطلوب نبود، و از هم اكنون نيز براي بهتر برگزار شدن مراسم اربعين سال آينده كميته ويژه اي در سازمان حج و زيارت تشكيل شده است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت عراق را داراي اهميت فراوان براي ايران عنوان كرد و افزود: دشمنان همه امكانات خود را به سمت سوريه بردند تا نظام آنرا سرنگون كنند چون نظام سوريه در خط مقاومت است و وقتي با حمايت ايران نتوانستند به اهداف خود در سوريه برسند تروريست‌ها را با همان طرح سوريه وارد عراق كردند.
حجت الاسلام قاضي عسكر با بيان اينكه جبهه‌هاي مختلف ضداستكباري ايجاد شده در جهان دشمنان را در موضع ضعف قرار داده است، تصريح كرد: در اين ميان ايجاد فتنه مذهبي در دستور كار دشمنان اسلام قرار دارد؛ و ما وظيفه داريم با دوري از تفرقه و در مسير وحدت و يكپارچگي مسلمانان حركت كنيم و در همين راستا بر اساس فتوايي كه از مراجع تقليد قم و نجف اشرف گرفته شده است توهين به خلفا و مقدسات اهل سنت حرام شرعي اعلام شده است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به ديدارهاي خود با مقامات عراقي، ايجاد امكانات مورد نياز از قبيل زائرسرا در مرز‌ها و تجهيز نيروهاي امنيتي را مدنظر قرار داد و افزود: در اين ديدارها بنا شد امكانات براي تسهيل سفر زائرين در طرف عراق هماهنگ و تقويت شود.
حجت الاسلام قاضي عسكر، توجه جدي به سرمايه گذاري ايرانيان در عراق، ايجاد هتل و مكان‌هاي اقامتي و ساخت درمانگاه و بيمارستان در آينده را جز اهداف اصلي مجموعه حج و زيارت عنوان و خاطرنشان كرد: ما هم اكنون يك آشپزخانه صنعتي بزرگ و مدرن را در كربلا ايجاد كرده ايم كه در دهه فجر افتتاح خواهد شد و برنامه ساخت چنين امكاناتي در شهرهاي نجف و كاظمين نيز وجود دارد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین