عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۴
یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه طلبه بودن به لباس نیست، گفت: طلبه نباید به دنبال مادیات باشد و معنویات را باید در زندگی مدنظر قرار دهد.

عقیق:آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه شبستر ضمن خیر مقدم به طلابی که به قم آمده‌اند، اظهار کرد: خداوند در قرآن منظور خود از ارسال پیامبران را هدایت بندگان اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه که خداوند فرموده است که من قرآن را به گونه‌ای فرستادم که همه بخوانند و بفهمند، گفت: خداوند فرموده است که احکام اولیه را برای اینکه قابل فهم برای همه باشد، ساده کرده‌ام.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلبه باید خدا را بشناسد، تصریح کرد: خدا می‌فرماید که ای بندگان به سوی من باز می‌گردید، پس مواظب اعمال خود باشید.

وی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید که هیچ چیز بر من پوشیده نیست، بیان کرد: خداوند حتی نیت انسان‌ها را می‌بیند و اگر نیت خوبی داشته باشید، برای شما ثواب می‌نویسد.

علوی گرگانی افزود: مشاهده می‌شود که عده‌ای پس از سال‌ها درس خواندن در حوزه‌های علمیه هنوز راه را نشناخته‌اند، ولی بعضی‌ها هستند که در حوزه درس نخوانده‌اند و خدا را به خوبی می‌شناسند.

وی با بیان اینکه طلبه بودن به لباس نیست، گفت: طلبه نباید به دنبال مادیات باشد و باید معنویات را در زندگی مدنظر خود قرار دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روحانی به دنبال این است که روحش را قوی کند، عنوان کرد: پیامبران آمدند که نشان دهند که روح از جسم مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه معنویت و توجه به خدا غذای روح است اذعان کرد: وضو، غسل، روزه گرفتن و ... غذای روح هستند.

علوی گرگانی با بیان اینکه غسل شستن با نیت بدن است، تصریح کرد: غسل صرف شستن بدن نیست و غسل با نیت برای پاک کردن روح است.

وی بیان کرد: امروز که دست ما به امام زمان نمی‌رسد، علما و مراجع نواب امام زمان(عج) هستند.

این مرجع تقلید گفت: مسئله‌های خود را از مراجع بپرسید، آمدن شما به اینجا نشان می‌دهد که شما به دنبال امام زمان هستید.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین