عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۴
رئیس ستاد عتبات عالیات کشور از ساخت چهار مجتمع خدماتی در مسیر نجف تا کربلا برای رفاه حال زائرین ایرانی خبر داد و گفت: این مجتع های رفاهی خدماتی هم اکنون از سوی این ستاد در حال ساخت است.

عقیق: حسن پلارک در مراسم رونمایی از ضریح حضرت ابراهیم مجاب(ع) گفت: این مجتمع ها در چهار نقطه از این مسیر با ظرفیت 20 هزار نفر ساخت و تجهیز می شوند تا زائرین در ایام محرم و شهادت اباعبدالله دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور 10 سال است که آغاز بکار کرده است افزود:  مردم ایران نزدیک به 10 سال است که وارد این عرصه شده اند و پس از سرنگونی رژیم بعث فرصت برای بازسازی و نوسازی شهرهای مقدس مسلمانان در عراق فراهم شد.

وی اقدامات ده ساله گذشته ستاد را به سه دوره تقسیم و اظهار کرد: دوره اول مربوط به زمانی است که صدام سرکوب شد که با همکاری تولیت های آستان های مقدس در زمینه بازسازی عتبات اقدام اولیه آغاز شد.

تعویض ضریح‌های با قدمت بالا از دیگر برنامه های ستاد

پلارک ادامه داد: بازسازی و نوسازی تمامی حرم ها در عراق از جمله سنگفرش، سنگ دیوار، آینه کاری، نصب درب های نقره و طلا، فرش کردن صحن‌ها، راه اندازی سیستم های برودتی و حرارتی، نصب تجهیزات روشنایی از جمله این اقدامات بود.

رئیس ستاد عتبات عالیات کشور تعویض ضریح های با قدمت بالا را از دیگر برنامه های ستاد در ده سال گذشته عنوان و گفت: ساخت ضریح امام حسین(ع) در قم، ساخت ضریح مسلم بن عقیل(ع) در تهران، ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع) در اراک از جمله این پروژه ها بود.

پلارک تاکید کرد: هم اکنون ساخت ضریح امامین عسگرین در قم مراحل پایانی را طی می کند و به زودی از آن رونمایی می شود، همچنین طی چند ماهه آینده ضریح حبیب مظاهر(ع) که پروژه مشارکتی بین استان های البرز و مرکزی است، تکمیل خواهد شد.

تمامی ضریح های ساخته شده برای 400 سال عمر مفید طراحی شده اند

وی با بیان اینکه تمامی ضریح های ساخته شده برای 400 سال عمر مفید طراحی شده اند گفت: هم اکنون بیشتر ضریح های موجود در عراق تعویض شده اند، ضریح حضرت عباس(ع) در خود کربلا مراحل ساختش انجام شد و نصب شد ولی در خصوص ضریح امام علی(ع) هنوز در انتظار مجوز برای آغاز عملیات هستیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات کشور طرح توسعه حرم های شریف را دوره سوم اقدامات ستاد بازسازی عنوان و تاکید کرد: طرح توسعه هر چهار شهر مقدس کربلا، نجف، کاظمین و سامرا مورد توجه است و هم اکنون طرح توسعه هر یک از آن ها تدوین و مصوب شده است.

وی طرح توسعه حرم علوی یکی از مهم ترین این طرح دانست و گفت: این طرح به صورت عمومی و با مشارکت تمامی ستادهای بازسازی استان های کشور در حال اجراست.

تکمیل صحن حضرت زهرا (س) در حرم علوی

وی با بیان اینکه تکمیل صحن حضرت زهرا(س) در حرم علوی هم اکنون در حال اجراست، افزود: این صحن با زیربنای 220 هزار مترمربعی و معماری ویژه ایرانی اسلامی در حال انجام است که با الطاف الهی و عنایت ائمه پیشرفت پروژه جلوتر از زمانبندی مقرر است.

پلارک خاطرنشان کرد: ساخت صحن عقیله بنی هاشم در راستای طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، ترفیع گنبد امام حسین(ع) به ارتفاع هفت و نیم متر، شروع طرح توسعه حرم امامین عسگرین، مسقف کردن صحن موجود امامین عسگرین، توسعه سرداب مقدس، توسعه حرمین جوادین از اقداماتی است که هم اکنون ستاد بازسازی در حال اجرای آن است.

رئیس ستاد عتبات عالیات کشور ساخت و تکمیل بیمارستان امام سجاد(ع) در کربلا طی یک سال آینده و ساخت مجتمع خدماتی درمانی هلال احمر در کربلا برای پذیرش و مداوای بیماران را از اقدامات رفاهی جهت زائرین عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان مرکزی یکی از استان های پیشگام در بازسازی عتبات بوده، تاکنون چهار استان در کشور پروژه های خاص را بر عهده داشتند که استان مرکزی نیز یک از آن استان ها بوده است که ساخت پروژه ابراهیم مجاب (ع) به آن واگذار شد.

پلارک استان مرکزی را مهدِ علما عنوان و افزود: با چنین سابقه درخشانی در علم و مذهب، طبیعی است توفیق انجام چنین کارهای بزرگ و معنوی در استان مرکزی محقق شود.

گفتنی است در این مراسم با حضور مسئولین کشوری و مهمانان از کشور عراق ضریح ابراهیم مجاب(ع) پس از سه سال تلاش هنرمندان اراکی رونمایی شد.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین