عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
به زودی منتشر میشود؛
خداوند صلوات و ولایت اهل بیت (ع) را وسیله پاکیزگی خلقت ما قرار داده است، جان و روح و حقیقت ما را پاک می‌کند و نفوس ما را به سوی طهارت و پاکیزیگی می‌برد.

عقیق: روح اله لک علی آبادی، مدیر انتشارات عطش گفت: کتاب "آوای محبت" سیری در فضائل و برکات صلوات در سلسله مباحث استاد حبیب الله فرحزاد پخش شده در برنامه "سمت خدا " سحرهای ماه رمضان سال جاری، تا پایان هفته آینده به چاپ می رسد.
وی ادامه داد: این اثر با ویراستاری اکبر اسدی و با یکصد موضوع، همراه با ذکر سند از 61 منبع دست اول شیعه، اثری منحصر به فرد و متفاوت را در اختیار علاقه مندان و پژوهشگران قرار می دهد ضمن آن که در پایان کتاب، فهرست تمامی روایات و دعاهای عنوان شده در متن به صورت مجزا تدوین شده است.
لک علی آبادی با اشاره به صد موضوع این کتاب تصریح کرد: پاکی از گناه، طهارت روح، مبارزه با دو نوع شیطان، درود خدا و فرشتگان، به سوی رحمت الهی، سجده شکر پیامبر(ص)، راه بهشت و بوی بهشت، شفاعت انبیای الهی، صلوات بر انبیای الهی، بهترین عمل در خانه کعبه، صلوات در روز جمعه، کرامت خداوند در اجابت دعا، حاملان صلوات، حمل عرش الهی، عقوبت ترک صلوات، قربانی، لبیک خداوند، عروج دعا، بهترین اوقات صلوات، هدیه های نورانی برای اموات، رویت جمال دلارای پیامبر، نوری فرا روی آخرت، برتر از بیست هزار سال عبادت، اوقات و شرایط برای ذکر صلوات و صلوات در مشاهد مشرفه از جمله مطالبی است که در این اثر می توان مطالعه کرد.
به گفته وی در بخش طهارت روح کتاب "آوای محبت" آمده است: "یکی از برترین زیارت نامه ها از نظر سند و متن زیارت جامعه کبیره است که از دو لب دُرَربار امام هادی(ع) خطیب اهل بهشت برای ما بیان شده است. این زیارت یک دوره امام شناسی است و همه جمله هایشان جامع و کامل است. یک بخش مهم زیارت جامعه کبیره در فضیلت صلوات و ولایت اهل بیت(ع) است: و جعل صلواتنا علیکم و ما خصّنا به من ولایتکم طیبا لخلقنا و طهارتا لانفسنا و تزکیة لنا و کفارة لذنوبنا؛ و خداوند درود و صلوات ما را بر شما و آنچه را مخصوص ما کرد، از نعمت ولایت شما، برای نیکویی فطرت و خلقت ما و پاکی نفوس ما و تزکیه و پاکیزگی روح ما و کفاره گناهان ما قرار داد.
خداوند صلوات و ولایت اهل بیت(ع) را وسیله پاکیزگی خلقت ما قرار داده است، جان و روح و حقیقت ما را پاک می کند و نفوس ما را به سوی طهارت و پاکیزیگی می برد. گناهان ما را می پوشاند و رشد و نمو و کمال قرب را بری ما می آورد. هر چهار تعبیر، تعبیر مهمی است هم پاکیزگی خلقت ما و هم طهارت درونی و هم تزکیه و نمو و رشد ما و هم کفاره گناهان. وقتی یک باغبان درختی را هرس می کند و شاخه های زیادی را می زند، درخت رشد و نمو می کند. اهل بیت(ع) هم باغبان وجود ما هستند و صلوات وسیله تقرب به سوی این بزرگواران است.
همچنین در بخش مبارزه با دو نوع شیطان عنوان شده است:
از قرآن و روایات استفاده می شود که ما دو نوع شیطان داریم چنان که در قرآن آمده است: و کذالک جعلنا لکل نبی عدوا شیاطین الانس و الجن؛ و بدین گونه برای هر پیامبری دشمنی از شیظان های انس و جن برگماشتیم.
خداوند می فرماید ما برای انبیا هم شیطان انسی قرار دادیم هم جنی. شیطان جنی معلوم است همین ابلیس و اعوان و انصار او که پیدا هستند. خود شیطان هم جزو جن است. اینها را شیطان جنی می گویند که به چشم ما نامرئی هستند و سر دسته آنها هم ابلیس است و نوچه ها و نیروهایی دارد که تحت فرمان او هستند که در فکر انسان ها هجمه می کنند وسوسه گر و خناس هستند و انسان را به بدی ها دعوت می کند و کمر به دشمنی انسان بستند تا او را گمراه کنند.
شیطان دوم، شیطان انسی است هر کس که راه و رفتار و روش او مثل شیطان است، هر چند در چهره انسان دو پا باشد و در لباس انسانیت و بشریت ظهور کرده باشد، شیطان انسی است در روایات آمده است که جسم بعضی ها جسم انسان است ولی قلب آنها قلب حیوان است، یا فکر آنها فکر شیطان است به قول مولانا که می گوید ای بسا ابلیس آدم رو که هست/ پس به هر دسیتی نباید داد دست
چه بسا انسان نماهایی که به ظاهر انسان هستند ولی در باطن شیطان یا شیطان پرستند یا به شیطان درس می دهند. انسان اگر به بیراهه کشانده شود و سردمدار بدی ها بشود از شیطان هم بدتر خواهد شد."
لک علی آبادی یادآور شد: "آوای محبت" در 160 صفحه، با تیراژ 3000 نسخه به زودی از سوی انتشارات عطش به روی پیشخوان کتاب فروش های می نشیند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین