عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
پیامبر اعظم(ص) و حضرت مهدی(عج):
'دوازده گفتار درباره دوازدهمین حجت خدا، حضرت مهدی(عج)' با تذکّراتی نسبت به وجود مقدّس حضرت حجّت در ۱۲ باب وارد بحث در مورد موضوعات مهدوی شده است.

عقیق: نویسنده در این کتاب با تذکّراتی به وجود مقدّس حضرت حجّت در دوازده باب وارد بحث در مورد موضوعات مهدوی شده است که در باب نخست به اثبات وجود حجّت خدا حضرت مهدی(عج) از دیدگاه عقل پرداخته و حول لزوم شناخت امام زمان، محتوای حدیث ثقلین و جهان منهای حجت سخن به میان آورده است.
در باب دوم به اثبات وجود حجّت خدا حضرت مهدی(عج) از دیدگاه نقل پرداخته و به بیان ضرورت وجود امام زمان از دیدگاه قرآن، قرآن و امامت، امامت و مهدویت از دیدگاه روایات و در انتها نتیجه گیری از روایات اکتفا فرموده اند و در باب سوم به بیان کسانی که با حضرت مهدی(عج) ملاقات کرده اند پرداخته ، و در باب چهارم به اثبات وجود حضرت مهدی(عج) با بیان ظهور و بروز کرامات از ناحیه مقدسه و کراماتی از حضرت در عصر حاضر و بروز معجزاتی از حضرت پرداخته و جداً هر سرشت پاکی را به وجود پاک آن حضرت یادآور می شود.
درباب پنجم به استغاثه و توسل به ذوات مقدسه پرداخته و ادله‌ای اقامه می‌نماید که این مدعا را اثبات می‌نماید و به توسل به ذوالقربی اهل‌بیت پیامبر(ص) در منابع اهل سنت اشاراتی نموده و از انبیای پیشین هم شاهد مثال می آورد.
در باب ششم پیرامون غیبت آن بزرگوار و فواید حجت غایب از نظر و هدایت معنوی، کمک رسانی امام عصر(عج) به مردم و اثر اعتقاد شیعه به حیات امام عصر(عج) و اینکه امام غایب از حالت و اعمال شیعیان آگاه است.
و در باب هفتم مطالبی مستدل پیرامون طول عمر حضرت حجّت و اینکه آیا صرف شگفت‌آور بودن این مساله می تواند دلیل بر انکار شود؟! و اینکه در بعضی از افراد و گیاهان و حیوانات طول عمر مشاهده می شود و عمرهای طولانی از دیدگاه کتب آسمانی و اعتراف بزرگان اهل سنت در این زمینه و خلاصه اقامه‌ی استدلالاتی محکم در این موضوع پرداخته است.
در باب هشتم پیرامون مساله‌ی انتظار سخن رانده‌اند و بحث انتظار را در قرآن و روایات بررسی نموده و مراتب و انواع انتظار را برشمرده اند، و به توضیح انتظار پیروان مکتب اهل‌بیت پرداخته و به تبیین جایگاه انتظار در مباحث اعتقادی همّت گماشته و بیان می‌دارد که از اصول مهم تربیت اسلامی، اصل اُمید بخشیدن می‌باشد و این بحث با انتظار ارتباط دارد.
در باب نهم به روشن ساختن وظیفه اهل ایمان در زمان غیبت امامشان پرداخته و در محوری‌ترین بخش ها به لزوم برقراری ارتباط با امام عصر(عج)، دعا برای سلامتی و ظهور آن حضرت، صدقه دادن از طرف آن بزرگوار و استغاثه به حضرت مهدی و ... اعمالی برای برقراری ارتباط معنوی با آن امام(عج) پرداخته است.
در باب دهم وقایع قبل از ظهور و نامعیّن بودن زمان ظهور، علائم ظهور شیوع فساد قبل از ظهور و وضع امّت اسلامی در عصر حاضر و اینکه آیا حضرت مهدی دین جدید می آورد؟ و نیز پیرامون زمینه سازی برای ظهور مصلح جهانی از موضوعات اصلی مورد بحث می باشد.
در باب یازدهم به بیان ویژگی‌های حکومت حضرت مهدی(ع) می پردازد و حکومت آن حضرت را از دیدگاه روایات بررسی می‌نماید و چهره‌ی حکومت حضرت حجّت روحی‌له‌الفدا را از دیدگاه نهج‌البلاغه بیان می‌دارد، و نیز به توصیف عدل گستری حضرت مهدی(ع) از زبان امیرالمؤمنین(ع) می پردازد و اینکه روند تاریخ به انسان ها بشارت می دهد.
در باب دوازدهم (باب آخر) به پاسخ به سؤالات پیرامون علایم ظهور، بحث از سند دعای ندبه و اینکه مضامین کلّی این دعا مورد تأیید قرآن و روایات است و نیز بحثی پیرامون اسماء و القاب ائمه اطهار(ع) و اینکه این اسماء حاکی از مقامات ایشان است و همچنین به اعتقاد به منجی در سایر ادیان و اینکه معرّفی منجی بشریت در اخبار، مفصّل‌تر است و نیز مهدی واقعی را چگونه بشناسیم و نهایت اینکه آیا در حکومت آن بزرگوار و امام مهر بیشتر مردم کشته می‌شوند؟!!!
شایان ذکر است، "دوازده گفتار درباره دوازدهمین حجت خدا حضرت مهدی" نوشته حسین اوسطی در سال 1386 توسط انتشارات مشعر در 126 صفحه منتشر شد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین