عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
جمعيت بيشتري از عمره گزاران به عربستان سعودي رسيده اند. افزايش جمعيت دو شهر مقدس مكه مكرمه ومدينه منوره را اين روزها و در مقايسه با هفته‌هاي مياني ماه صفر به خوبي مي‌توان مشاهده كرد.

عقیق:جمعيت بيشتري از عمره گزاران به عربستان سعودي رسيده اند. افزايش جمعيت دو شهر مقدس مكه مكرمه ومدينه منوره را اين روزها و در مقايسه با هفته‌هاي مياني ماه صفر به خوبي مي‌توان مشاهده كرد.
از ظاهر چنين به نظر مي‌رسد كه بيشترين زائران عمره گزار در اين مقطع، زائران ايراني، پاكستاني و تركيه اي هستند.
تركيه اي‌ها بيشتر زائران ميان سال و مسن هستند كه در قالب تورهاي زيارتي تحت نظارت سازمان ديانت، متولي امور حج و اوقاف در تركيه به عربستان سعودي مي‌آيند.
زائران ترك بسته به دوره اقامت در عربستان و نيز نوع خدمات پروازي و طول مسير و نيز درجه هتل، براي يك دوره عمره ده روزه حداقل
۷۰۰ دلار آمريكا مي‌پردازند.
فراواني زائران عمره گزار را از طريق تصاوير تلويزيوني كه فرستنده‌هاي عربستان
۲۴ساعته از حرمين شريفين پخش مي‌كنند، مي‌توان ديد و شاهد بود.
طبق معمول نمازهاي حرمين با حضور گسترده زائران ازمليت‌هاي مختلف برگزار مي‌شود. استقبال محلي‌هاي از نماز جماعت صبح بيشتر است و زائران را در همهٔ نوبت‌هاي پنجگانه نماز مي‌توان ديد. محلي‌ها بنا برشواهد و قرائن تصويري و برخلاف تبليغات دولتي درنمازهاي جمعه حرمين شريفين حضور كم رنگي دارند.
وزارت حج عربستان سعودي گفته است كه از ابتداي موسم عمره جاري تا روز دوشنبه اين هفته
۸۰۰ هزار زائر از مليت‌هاي مختلف براي زيارت رسول الله الاعظم (ص) وارد مدينه منوره شده اند. بيش از يكصد هزار نفر از اين عده ايراني بودند.
در هر دو شهر مدينه منوره و مكه مكرمه و در اطراف حرمين شريفين عمليات ساختماني براي توسعه حرمين در جريان است و وزارت حج عربستان مي‌گويد كه اين عمليات مانع از آن نمي‌شود عمره گزاران بيشتري به عربستان نروند.
«محمد البيجاوي» مدير دفتر وزارت حج عربستان در مدينه منوره، برخي شايعات مبني بر تاثيرداشتن طرحهاي توسعه بر خدمات رساني به زائران در موسم عمره امسال از جمله مساله اسكان عمره گزاران را رد كرد.
البيجاوي گفت: تمام اين مسائل در چارچوب طرحي - به دور از منطقه اي كه طرح توسعه حرم مطهر نبوي (ص) در سمت شرقي اجرا مي‌شود-، كه بر اسكان عمره گزاران متمركز است، در نظر گرفته شده است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین