عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران با اشاره به راه‌اندازی نخستین سایت صوتی در حوزه سبک زندگی قرآنی با عنوان «دعوت»، گفت: این سایت بر اساس کتاب «مفاتیح‌الحیاة» آیت‌الله جوادی آملی طراحی شده است.

عقیق:حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این دفتر اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی مولود جمهوری اسلامی ایران است که از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی با هدف تولید فکر در حوزه دینی و قرآنی آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اصلی دفتر تبلیغات اسلامی دینی و مبتنی بر آیات کلام الهی است، افزود: امام‌خمینی(ره) برای ایجاد اتحاد بیشتر در بین متفکران حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی را در قم راه‌اندازی کردند تا از این طریق بتوانیم در حوزه امور دینی و قرآنی به نتایج خوبی دست یابیم و به دغدغه‌های موجود در مسائل دینی به درستی پاسخ دهیم.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه تهران ادامه داد: پس از امام‌خمینی(ره)، مقام معظم رهبری فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی را ساماندهی کردند و آن را به عنوان نماد روشنفکری دینی و همچنین مکانی برای تولید اندیشه‌های نوین دینی و قرآنی دانستند.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در راستای نیازسنجی و پاسخ به شبهات قرآنی طرح‌های بسیاری را اجرایی کرده است، خاطر نشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در برخی از شهرها که نیاز به تولید علم دینی و قرآنی داشتند، راه‌اندازی شده است که یکی از این شهرها، شهر بزرگ تهران است که با توجه به ظرفیت موجود به امکانات و تأمل دقیقی در مباحث دینی و قرآنی نیاز دارد.

وی انتقال تصویر صحیحی از فضای موجود در تهران و ایجاد راهکارهای هم‌افزایی در بین اندیشمندان را از مهم‌ترین فعالیت‌های دفتر تبلیغات تهران عنوان کرد و گفت: تهران نیاز به برنامه‌ریزی و نگاه دقیقی به مسائل دینی و قرآنی دارد، چرا که آینه تمام‌نمای کشور است و اگر بتوانیم فرهنگ قرآنی را در بین شهروندان تهرانی نهادینه کنیم به طور حتم تمامی کشور از سبک زندگی قرآنی بهره خواهند گرفت.

دفتر تبلیغات اسلامی محلی برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ در حوزه قرآن است

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی محلی برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ در حوزه قرآن است، تصریح کرد: ما باید تصویر دقیقی از فعالیت‌های دینی در تهران به دفتر تبلیغات منتقل کنیم، بنابراین رصد و پایش فعالیت‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین وظایف ما در این دفتر است.

وی با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات دینی و قرآنی، آشنایی با آسیب‌های دینی و نوع تعامل با مردم نیازمند برنامه‌ریزی است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی را مهم‌ترین مسائل امروز دانستند بنابراین ما وظیفه داریم برای تحقق مطالبه ایشان گامی مؤثر برداشته تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه به ویژه در تهران نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه دینداری در جامعه امروز دارای ویژگی‌های خاصی است، گفت: دیندار امروز ما در حوزه نوع زندگی خود با پرسش‌های فراوانی روبرو می‌شود بر همین اساس دفتر تبلیغات اسلامی سعی دارد با پاسخگویی به مشکلات دینی و قرآنی مردم بتواند سبک زندگی اسلامی و قرآنی که مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است را محقق کند که در این راستا مجموعه کاملی از سخنان بزرگان دین در حوزه سبک زندگی قرآنی ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زندگی و تعاملات مردم باید بر اساس آموزه‌های قرآنی که مهم‌ترین منبع دینداری است توجه بیشتری کنیم، ادامه داد: در آیات قرآن پاسخ روشنی از شبهات و مشکلات جامعه وجود دارد، بنابراین اگر مردم با قرآن مأنوس شوند به طور حتم بسیاری از معضل‌های جوامع امروز بشری برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی اعزام مبلغان دینی به مدارس و مراکز فرهنگی را یکی از فعالیت‌های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد و افزود: حمایت و اعزام  گروهی از مبلغان دینی کمک می‌کند تا نوع زندگی ما مبتنی بر آیات قرآن شود که امیدواریم در سال تحصیلی جدید بتوانیم گامی مؤثر در جهت ارتقای فعالیت‌های قرآنی برداریم.

نخستین سایت صوتی در حوزه سبک زندگی قرآنی راه‌اندازی می‌شود

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به راه‌اندازی سایت «دعوت»، اظهار داشت: سایت دعوت نخستین سایت صوتی در حوزه سبک زندگی قرآنی است که در آن سخنان بزرگان دینی جمع‌آوری و بارگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 200 قطعه از سخنان متفکران دینی در حوزه سبک زندگی بر روی سایت دعوت قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری تعداد فایل‌های این سایت صوتی به 600 قطعه افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه سایت دعوت مبتنی بر کتاب «مفاتیح الحیاة» آیت‌الله جوادی آملی طرح‌ریزی شده است، گفت: بر روی این سایت همچون کتاب مفاتیح الحیاة سبک زندگی به سه دسته ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با خود و ارتباط انسان با دیگران تقسیم شده که امیدواریم نسخه و منبع خوبی برای پیروی و آشنایی با سبک زندگی اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های دینی و آیات قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در راستای ایجاد همگرایی در بین نخبگان دینی و قرآنی است، ادامه داد: تمامی فعالیت‌های ما بر اساس آیات قرآن است و سعی داریم که بتوانیم قرآن را از حاشیه به متن زندگی افراد جامعه به ویژه شهروندان تهرانی بیاوریم، چرا که قرآن منبع اصلی برای به انجام فعالیت‌های ما است.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین