عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
اين گروه ميان مؤمنان و مشركان قرار دارند و بيشتر مردم را تشكيل مى‏ دهند. اينان را در روز رستاخيز حساب و كتاب و رسيدگى رفتار و كردار است.

عقیق: كسى كه خداى يكتا را بپرستد و به رسول خدا(ص) ايمان آورد ولى ولايت و هدايت ما و گمراهى دشمنان ما را نشناخت و با ما دشمنى نورزيد و حلالى را حرام و حرامى را حلال نكرد و بدون توجه به اختلاف آراء در اصول و فروع احكام، فقط به آنچه خداوند امر و نهى فرموده عمل كرد، اين كس نجات يافته است، اين گروه ميان مؤمنان و مشركان قرار دارند و بيشتر مردم را تشكيل مى‏ دهند.

اينان را در روز رستاخيز حساب و كتاب و رسيدگى رفتار و كردار است، و دوزخيان كسانى هستند كه پيامبران و فرشتگان و مؤمنان آنان را از دوزخ بدر آورند و بر آنان نام دوزخيان نهند.

اما مؤمنان، رستگارانند كه بى‏ حساب به بهشت در آيند .مشركان نيز بى‏ حساب به دوزخ روند. حسابرسى تنها از همان گروهى است كه ميان مؤمنان و مشركان قرار دارد. مؤلفان قلوب و گناهكاران و كسانى كه عمل صالح را با بدى در آميختند و مستضعفان آنان كه توانائى روى آوردن به نيرنگ كفر و شرك را ندارند و دوست ندارند كه دشمنى ورزند و راه به جايى نمى‏ برند تا مؤمن و آگاه باشند، اينان اصحاب اعرافند؛ سرنوشت اينان تابع اراده و مشيّت خداوند مى ‏باشد؛ هر يك از اينان را كه خداوند به دوزخ اندازد به خاطر گناهشان خواهد بود و از هر كدامشان كه درگذرد از روى رحمت الهى خواهد بود.


پی نوشت:
تاريخ سياسى صدر اسلام / ترجمه كتاب سليم، ص۱۱۰.
منبع:افکارنیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین