عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
تازه ترین اثر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با عنوان پیام غدیر منتشر شد.
عقیق: جدیدترین اثر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با عنوان پیام غدیر منتشر شد، این کتاب از سه فصل مقالات، پیام‌ها و دیدارها تشکیل شده است که عناوین هر فصل‌ به شرح ذیل است.

فصل اول: مقالات

این بخش شامل 2 مقاله از این مرجع تقلید درباره غدیر است که: مقاله اول با عنوان «سیرى در غدیر» به بیان ارتباط و وابستگی روز بعثت و عید غدیر، غدیر، استمرار نظام رسولان الهی، تبعیّت از نظام امامت، وظیفه‌ای همگانی، لزوم تجلیل از عید غدیر، پرسش‌هایی پیرامون نظام سیاسی اسلام و پاسخ به آن، تفسیر آیه تبلیغ می پردازد.

مقاله دوم با عنوان «ولایت، در خطبه غدیر» به مباحث غرض‌ورزی همیشگی مخالفان، استعمال لفظ «خلیفه» در بعض روایات و در اصل خطبه غدیر و وجه تکیه بر لفظ ولیّ و مولی در خطبه غدیر می‌پردازد.

فصل دوم: پیام‌ها

این بخش شامل 15 پیام مرجع عالیقدر درباره غدیر و شخصیت عظیم امیرالمؤمنین(ع) است که با عناوین عجز وصف‌کنندگان، خادمان غدیر، نشانه محبّت، مکتب غدیر، امیر غدیر، کلام امیر، هشدارهای غدیری، غدیرشناسی، علی‌محوری، حیات جاودان، زیباترین حماسه، خطبه‌ وحیانی، نصوص ولایت، مرد ولایت و پیروزی نهایی غدیر گردآمده است.

فصل سوم: دیدارها

این فصل از کتاب، شامل گزیده‌ای از بیانات این مرجع تقلید در 11 دیدار غدیری است که با عناوین زیر جهت استفاده علمی خوانندگان موضوع‌بندی شده است که شامل حفظ و ترویج آثار غدیری، وظیفه خادمان غدیر، مدافعان ولایت، اساس دین، معرفت‌افزائی نسبت به ولایت،‌ جهانی مشتاق مکتب غدیر، ذی الحجة، ماه ولایت،‌ غدیر و اهمیّت  مدیریّت در اسلام، سیره امام غدیر، مبلّغان غدیر، نگهبانان ولایت است.

منبع: خبرگزاری مهر
کدخبرنگار:211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین