عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲
رییس سازمان حج و زبارت با اشاره به این که قیمت حج تمتع 93 نسبت به پارسال حدود 400 هزارتومان افزایش دارد، افزود: پارسال قیمت هر دلار 2450 تومان بوده و امسال در قانون بودجه این قیمت 2650 تومان مصوب شده است بنابراین به ازای هر دلار 200 تومان افزایش قیمت ارز داشته ایم.

عقیق: رییس سازمان حج و زیارت گفت: متقاضیان حج 93 که تاریخ فیش آنان تا پیش از 20 دی 84 است از روز هجدهم، نوزدهم و بیستم بهمن 92(برحسب استان محل سکونت) می توانند با توجه به پیش آگهی سازمان حج و زیارت برای نام نویسی در کاروان ها اقدام کنند.

اوحدی افزود: واجدان شرایط تشرف به حج تمتع سال1393 پس از اعلام اسامی کاروان ها، از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی www.haj93.haj.ir ثبت نام اولیه و سپس بر اساس آگهی منتشر شده در روزنامه ها برای نام نویسی قطعی و واریز وجوه،به کاروان های مورد نظر مراجعه کنند.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس ابلاغ رسمی کنسول گری عربستان، گذرنامه بین المللی متقاضیان تشرف باید حداقل دارای تاریخ اعتبار تا10فروردین سال1394باشد.

اوحدی از کسانی که اعتبار گذرنامه آنان کمتر از تاریخ یاد شده است خواست پیش از ایام دهه فجر برای تمدید اعتبار گذرنامه خود اقدام کنند.

وی همچنین گفت: متقاضیانی که فیش خود را به فرد دیگر یا بستگان درجه یک منتقل کرده اند حتما پیش از زمان نام نویسی در کاروان ها،با مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاران مجاز، مراحل نقل و انتقال فیش را در سامانه جامع نقل و انتقال اسناد حج تمتع، ثبت کنند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین درباره ظرفیت حج تمتع 93 گفت: بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی مبنی بر کاهش 20 درصدی سهمیه کشورهای اسلامی به علت عملیات عمرانی و توسعه فضای مسجدالحرام،سهمیه جمهوری اسلامی ایران همچون سال پیش حدود 63 هزار نفر است.

اوحدی گفت: یکشنبه هفته آینده با وزیر حج عربستان جلسه ای خواهیم داشت که امیدواریم در آن جلسه بتوانیم سهمیه زائران ایرانی را افزایش دهیم.

وی افزود: البته سازمان حج و زیارت در حج امسال 20 درصد نیروهای خدماتی خود را کاهش می دهد تا بتواند زمینه تشرف زائران بیشتری را فراهم کند.

سعید اوحدی با اشاره به این که قیمت حج تمتع 93 نسبت به پارسال حدود 400 هزارتومان افزایش دارد، افزود: پارسال قیمت هر دلار 2450 تومان بوده و امسال در قانون بودجه این قیمت 2650 تومان مصوب شده است بنابراین به ازای هر دلار 200 تومان افزایش قیمت ارز داشته ایم.

وی گفت:اگر متوسط قیمت حج تمتع را ده میلیون تومان یعنی حدود سه هزار دلار در نظر بگیریم،باید در هزینه حج 93 حداقل 600 هزار تومان افزایش داشته باشیم اما با مدیریت قیمت ها،این افزایش را به 400 هزار تومان رسانده ایم.

اوحدی با اشاره به این که پارسال حدود 17 گروه قیمتی داشتیم و امسال این تعداد را به 11 گروه کاهش داده ایم،گفت: امسال حداکثر تفاوت گروه های قیمتی نسبت به پارسال حدود 400 هزار تومان است که در مقابل کیفیت خدمات بهتر و مناسب تر شده است.

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین