عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
دیدار با مراجع عظام تقلید، اهتمام به نماز جماعت ظهر و عصر روز ۲۲ بهمن و برگزاری برنامه های ویژه در مساجد محوری از مباحث مطرح در سومین جلسه کمیته مساجد انقلاب اسلامی است.

عقیق: سومین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز در ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

در این نشست هماهنگی نهایی برای برگزاری گردهمایی مسئولان استانی و ستادی کمیته مساجد دهه فجر در روزهای دوم و سوم بهمن در تهران و شهر مقدس قم صورت گرفت و مقرر شد این گردهمایی در سه بخش برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه مسئولان استانی و ستادی در ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و دیدار با عصر علما و مراجع عظام تقلید در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه در شهر مقدس قم از دیگر بخش های این گردهمایی است.

بنابراین گزارش، در این نشست از آخرین وضعیت کمیته‌های استانی و شهرستانی گزارشی ارایه شد و مقرر شد جلسه کمیته‌های استانی و شهرستانی با سه موضوع به صورت جدی در دستور کار باشد: محور اول، تشکیل ستادهای محلی، محور دوم: فعال‌سازی مساجدی که در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن قرار گرفته‌اند و محور سوم: پی‌گیری جدی اقامه نماز جماعت ظهر و عصر 22 بهمن.  مقرر شد پی‌گیری اقامه نماز جماعت ظهر و عصر 22 بهمن در تهران با همکاری ستاد اقامه نماز انجام شود و در استان‌ها نیز همکاری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر در مساجد شاخص و محوری از دیگر مباحث طرح‌شده در این جلسه بود. همچنین قرار شد در بحث اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسیرهای راهپیمایی، مدارس و مساجد مشارکت جدی داشته و فضای لازم برای اقامه نماز جماعت را ارایه دهند و در این زمینه ستاد اقامه نماز به رابطین در دستگاه‌های اجرایی نیز دستورالعمل‌های لازم را ابلاغ کند تا نماز جماعت 22 بهمن به صورت جدی پی‌گیری و هرگونه مساعدت در این زمینه صورت گیرد.

بنابراین گزارش، در سومین جلسه کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی مشکلات و کمبودهایی که در زمینه نماز جماعت ظهر و عصر روز 22 بهمن در سال گذشته بود مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد تدابیر لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

استان ها و شهرستان هایی که زمان پایان راهپیمایی همزمان با اذان ظهر و عصر است نماز جماعت در مسیرهای راهپیمایی اقامه می شود.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین