عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۸
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی

عقیق:حمده سعید، مفتی اعظم تونس پیش از ظهر امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کرد.

در این دیدار حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: حرکت اسلامی انسانی بیداری اسلامی در منطقه آغاز شده و دلیل اسلامی بودن آن صدا و فریاد الله اکبر است.

وی با اشاره به تسلط استکبار جهانی بر کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: آغاز بیداری اسلامی اخیر از کشور تونس بود و این نشان از عظمت این کشور دارد.

این مرجع بزرگوار تقلید در ادامه با اشاره به تأثیر جنبش‏های منطقه و اروپا و وال استریت از انقلاب ایران ابراز داشت: ایادی استکبار با این جنبش بیداری اسلامی منافع خود را در خطر می‏بینند.

این مدرس درس خارج حوزه علمیه قم درباره تلاش استکبار غرب برای تفرقه بین مسلمین افزود: استکبار که منافع خود را با بیداری اسلامی در خطر می‏بیند درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان و از بین بردن موج بیداری اسلامی است.

معظم له درباره راهکار مقابله با تهاجمات کشورهای غربی و تکفیری تصریح کرد: راهکار مقابله با هجمه‏ها ارتباط و اتحاد بین مسلمانان و ارتباط هر چه بیشتر بین علمای فریقین است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به فعالیت تکفیری ها در منطقه تأکید کرد: مصیبت اصلی مسلمانان، تکفیری‏ها هستند که دست نشانده استکبارند و راه مقابله با آنها اتحاد و همبستگی ماست.

در ادامه این دیدار شیخ حمده سعید مفتی اعظم تونس درباره خطر تکفیری ها در منطقه یادآور شد: تکفیری ها سم مهلکی برای جهان اسلام و به ویژه اعراب محسوب می شوند.

وی در پایان ادامه دیدار های علمای منطقه با علمای ایران را سبب ارتقای روابط دوستانه دانست و گفت: ادامه روابط بین علمای منطقه ذهنیت ساختگی غرب علیه ایران را از بین می برد.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین