عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۱۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
رييس پژوهشگاه مطالعات تقريبي از برگزاري اولين جشنواره ملي شعر رسول مهرباني، در سوم بهمن ماه در موسسه اسراء در قم خبر داد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين مختاري در نشست خبري با تشريح برنامه ها و اهداف برگزاري اولين جشنواره ملي شعر رسول مهرباني، گفت: اين جشنواره با نگاه تقريبي براي اولين بار در قم با حضور علما و اساتيد برجسته‌ي حوزه‌ي علميه قم برگزار مي‌شود.
وي با بيان اين كه تقريب بايد از مراكز علمي ديني شروع شود،افزود:حوزه‌ي علميه نقش موثري در پيدايش نگاه تقريبي دارد.
مختاري اظهار كرد: اين جشنواره نخستين پديده و اتفاق در حوزه‌ي علميه قم است، زيرا در فضاهاي حوزه‌هاي ديني نگاهي وجود دارد كه اسلام با شعر و سرودن چندان صلح و آشتي ندارد. اما در فضاي عمومي حوزه‌ي علميه قم اين نگاه وجود دارد كه با شعر و هنر و ادب مي‌توان حقايق را منتقل كرد.
رئيس پژوهشگاه مطالعات تقريبي با اشاره به اين كه بيش از 24 شاعر برتر و برگزيده جشنواره‌هاي شعر نبوي آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كرده‌اند،گفت:اولين جشنواره ملي شعر رسول مهرباني، سوم بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنراني يكي از چهره‌هاي سياسي و مذهبي در موسسه اسراء در قم برگزار مي‌شود.
مختاري ابراز اميدواري كرد كه اين جشنواره گامي در جهت خنثي كردن تلاش دشمنان براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان باشد كه ماموريت آن از طرف استكبار جهاني دنبال مي شود.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین