عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
كتاب«درسهايي از مكتب امام صادق (ع) » به قلم سيد محمدتقي حكيم درس‌هاي اخلاقي، علمي و اجتماعي سيره امام صادق (ع) را به صورت كاربردي در قالب نكته‌هاي كوتاه بيان كرده است. اين كتاب به زودي چاپ پانزدهم خود را تجربه خواهد كرد.

عقیق: كتاب«درسهايي از مكتب امام صادق (ع) » به قلم سيد محمدتقي حكيم درس‌هاي اخلاقي، علمي و اجتماعي سيره امام صادق (ع) را به صورت كاربردي در قالب نكته‌هاي كوتاه بيان كرده است. اين كتاب به زودي چاپ پانزدهم خود را تجربه خواهد كرد.
در بخش‌هاي مختلف كتاب با عنوان‌هاي «اين است ششمين پيشواي ما»، «مذهب ما»، «خداشناس‌ترين مردم»، «محبوب ائمه»، «بالاترين عبادت»، «زكات علم» و «تحصيل علم» نكات مهم اخلاقي و اجتماعي مورد نياز زندگي رومره را با روايتي داستاني به تصوير كشيده است.
نويسنده در اين كتاب تلاش كرد استه كه در همه موضوعات اجتماعي، درسي از سيره اين امام بزرگوار را ارايه دهد و در كنار داستاني كه از امام (ع) نقل مي‌كند روايتي نيز از اين امام بزرگ بيان كند.
يكي از ويژگي‌هاي اين اثر اين است كه هر سخني با توضيح قبلي و ترجمه آن در يك صفحه قرار گرفته است، به گونه‌اي كه مخاطب در فرصتي كوتاه مي‌تواند كل مطلب را مطالعه كند.
در اين كتاب بعضي از عبارات و توضيحات با ترجمه‌اي رساتر بيان شده است، متن احاديث به طور دقيق با منابع مطابقت داده شده، مدارك مطالب و اصل سخنان امام صادق (ع) در پانوشت آورده شده و نكته مهم اين‌كه داستان‌هاي نقل شده در كتاب از كتاب‌هاي معتبر انتخاب شده و منبع آن‌ها در كتاب ذكر شده است.
نويسنده در نگارش اين كتاب از كتاب‌هاي معتبري مانند «اصول كافي»، «خصال»، »بحارالانوار»، «كنزالفوائد» و «وسايل الشيعه» استفاده كرده است.
در قسمتي از كتاب با عنوان «آفت دين» مي‌خوانيم: «آنان كه به دين خود علاقه دارند و مايل‌اند كه اين گوهر گرانبها هميشه براي آن‌ها محفوظ بماند و در پرتو آن سعادت‌مند زندگي كنند، بايد اخلاق خود را اصلاح كنند و يقين بدانند كه دين با انحرافات اخلاقي سازشي ندارد. كساني كه صفات رذيله بر آن‌ها مسلط شده و روان آن‌ها را بيمار كرده، دينشان در معرض خطر قرار گرفته است
چاپ پانزدهم كتاب «درسهايي از مكتب امام صادق (ع) » به قلم سيد محمدتقي حكيم به زودي از سوي انتشارات دفتر نشر معارف اسلامي منتشر خواهد شد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین