عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۱۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۳
سوم بهمن ماه برگزار میشود؛
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری نخستین همایش قرآنی ائمه جماعات استان تهران خبر داد و گفت: این همایش با هدف تقویت فعالیت‌های قرآنی در مساجد سوم بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام حمید ‌آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری همایش قرآنی ائمه جماعت استان تهران خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان بسیاری از ائمه جماعت فعال در عرصه‌های مختلف قرآنی نشان دادند که ظرفیت بالایی در جذب افراد به امور قرآنی دارند. 

وی بیان کرد: توانمندسازی و استعداد یابی ائمه جماعت نقش مهمی در ارتقای فعالیت‌های قرآنی دارد از اینرو همایش قرآنی ائمه جماعات استان تهران پنج‌شنبه سوم بهمن ‌سال جاری با هدف جذب و شناسایی ائمه جماعت فعال در عرصه‌های تفسیر، قرائت، حفظ و تحقیق و پژوهش در مجتمع فرهنگی محراب برگزار می‌شود. 

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اولین همایش قرآنی ائمه جماعات استان تهران را نخستین گام در جهت ایجاد هم‌اندیشی برای برگزاری هر چه بهتر فعالیت‌های قرآنی در مساجد عنوان کرد و گفت: در ابتدای این همایش که با حضور 150 نفر از ائمه جماعات استان تهران برگزار می‌شود، سه کمیسیون بیان تفسیر در مساجد، برنامه حفظ و قرائت قرآن در مساجد و تحقیق و پژوهش قرآنی تشکیل می‌شود تا هر کدام از ائمه جماعت در حوزه فعالیت خود به صورت تخصصی به بحث و تبادل‌نظر در رابطه با فعالیت‌های قرآنی در مساجد بپردازند. 

وی تقویت فعالیت‌های قرآنی در مساجد را از دیگر اهداف برگزاری همایش ائمه جماعات استان تهران دانست و ادامه داد :برگزاری کارگاه و کلاس‌های قرآنی، تأمین برنامه‌های مناسبت‌ها و به طور کلی سازماندهی برنامه‌های قرآنی مساجد در این همایش بررسی می‌شود .

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت در مساجد، ادامه داد: در اولین همایش قرآنی ائمه جماعات استان تهران، نحوه اداره کرسی‌های تلاوت که از 12 بهمن‌ به مدت یک‌ ماه در مساجد برگزار می‌شود، نیز مشخص می شود تا این برنامه همچون گذشته پرشور صورت گیرد.

 

منبع:شبستان

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین