عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
سخنرانی حجت الاسلام شفیعی در هیئت الرضا
امام صادق می فرمایند که شفاعت ما اهل بیت به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد. نماز کلید خیلی از چیزها است و مهم است. نماز را باید اقامه کنیم. فرق است بین نماز خواندن و اقامه کردن.

تصاویر مراسم هیئت الرضا

صوت مداحی رضا هلالی و ذاکرین اهل بیت

عقیق: مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام و حضرت امام صادق علیهماالسلام در هیئت الرضا برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شفیعی سخنرانی کرد و حاج رضا هلالی و دیگر ذاکرین اهل بیت به مولودی خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام شفیعی را بخوانید؛

*چهارده ربیع روز به درک واصل شدن یزید است. که این روز عامل خوشحالی بسیاری می باشد. اولاً یزید بن معاویه نا مشروع به دنیا آمده و حلال زاده نبوده است. سه سال بیشتر حکومت نکرد. در سال 61 بعد از مرگ پدرش به حکومت رسید و در سال 64 یا 65 به درک واصل شد. ولی در این سه سال سه جنایاتی کرد که تاریخ مانند آن را ندیده است. جنایت اول در سال 61 است که واقعه عاشورا و کربلا است و در سال 63 واقعه کشتار مردم مدینه بود.

 *اگر شخصی کمک امام معصوم و یا نائب امام معصومش نکرد آن شخص باید نوکری دشمن امام معصوم را بکند و چاره ای نیست. در کربلا خیلی ها نیامدند و آنهایی که نیامدند کمک ابی عبدالله کنند یا کشته شدند و یا نوکر شدند. و عزیز نشدند. فرزند خلیفه دوم عبدالله با ابی عبدالله بیعت نکرد و رفت با دشمن بیعت کند. شب رفت منزل یزید که با او بیعت کند و چون فرزند خلیفه بود قبولش کردند. یزید لحاف رویش انداخته بود و گفت که من لحاف رویم است و حال ندارم که دستم را بیرون بیاورم بیا با پای من بیعت کن. کسی که با دست ابی عبدالله بیعت نکند با پای دشمن بیعت می کند. خیال نکنید که به دنیا می رسد . عمر سعد به حکومت ری هم نرسید و حتی به جو آن هم نرسید.

 *امام حسن عسکری(ع) می فرماید که اگر کسی از شما کمکی خواست و نکردید دو برابر آن را خرج حرام می کنید.قاعده عالم این طوری است.

*منظور ما از وحدت این نیست که آنها از عقایدشان دست بردارند ولی اشتراکات زیادی با هم داریم که به این اشتراکات باید بپردازیم و آن ها را تقویت کنیم. اصل کار یکی است و فروعاتی داریم ولی کسانی که نمی خواهند وحدت مسلمانان را ببیند از این فروعات استفاده می کنند.

 *بریتانیا و صهیونیست دو گروه را درست کردند. گروه اول گروه خشن و خشونت بار وهابیت تکفیری یا سلفی گری که اینها خشونت را به اوج خود رساندند و در سوریه هستند. که رئیس آنها عربستان سعودی است. که این گروه را انگلیسی ها و صهیونیست ها برای حمایت خودشان درست کردند. و یک گروه دیگری است که دوست نماهای شیعه هستند و در لندن زندگی می کنند. که گروه اول آتش هستند و گروه دوم بنزینی که روی آتش گروه اول ریخته می شود.

 *رهبر انقلاب فرمودند که حرام شرعی است که جسارت و توهین کنید. ما شیعیان در مرحله و جایگاهی نیستیم که بخواهیم توهین و جسارت کنیم . ما در موقعیت خطرناکی قرار داریم.

*امام صادق می فرمایند که شفاعت ما اهل بیت به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد. نماز کلید خیلی از چیزها است و مهم است. نماز را باید اقامه کنیم. فرق است بین نماز خواندن و اقامه کردن . اقامه کردن نمازی است که ابی عبدالله در کربلا انجام می دادند.

 *شیطان پاورچین پاورچین دین را می برد و آرام آرام می آید. شیطان خیلی بلد است. شیطان به اندازه یکی از پیامبران که علم هدایت مردم را می داند، علم گمراه کردن مردم را بلد است. می داند با هر کسی چطور برخورد کند و به زمین بزند.

 *حضرت فاطمه از پدر بزرگوارشان پرسیدند که کسی که نماز را سبک بشمارد به چه عذابی گرفتار می شود؟ ایشان فرمودند که به پانزده بلا دچار می شود که شش بلا در دنیا و سه بلا در موقع جان دادن و سه بلا در قبر و سه بلا در قیامت که شش بلا دنیایی عبارتند از این که خدا برکت را از عمرش بر می دارد. رزق و روزیش برکت ندارد. خدا نور را از آن شخص می گیرد.

 *معصوم می فرماید کسی که نماز را در سر موقع خود خواند نمازش با نماز معصوم بالا می رود و تغییر می کند.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین