عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۲
كتاب «پيشگوئي‌هاي حضرات معصومين (ع) در باب علوم روز» نوشته محمديعقوب محرم‌زاده نوبري مي‌كوشد تا با استناد به روايت ائمه معصومين (ع) بيش از ۸۰ موضوع علمي موجود در جهان را بررسي و اثبات كند.

عقیق:بنا بر آن‌چه كه نويسنده در پيشگفتار اين اثر آورده است، «قرآن كتابي است كه تمام امور طبيعت و اسرار دقيق آفرينش را دربر دارد و براي آن‌ها كه بخواهند از آن پيروي كنند اين اسرار را برملا مي‌سازد. البته نبايد از ياد برد كه اين بوستان غنچه‌هايي دارد كه قسمت اعظم شگفتي آن‌ها جز به دست ۱۴ معصوم (ع) نيست. »
هنگام مطالعه اين كتاب درخواهيد يافت كه هر آيه از قرآن با بيان كلي و اصولي براي بشر تشريح شده است و البته اين امر طوري نيست كه درهاي دروازه دانش را روي همه افراد بسته شود، بلكه تا قيام قيامت هر دانش‌پژوهي مي‌تواند به اندازه قدرت و توان فكري خود در پيشرفت علمي زمان از مسايل علمي آن استفاده كند.
عقيده شيعه اين است كه امام (ع) عالم به هر علمي است و نه تنها امور مربوط به دين و معنويت را مي‌داند، بلكه علوم و دانستني‌هاي رشته‌هاي مختلف مادي نيز براي معصوم (ع) روشن و علمش از طرف خدا به او اضافه شده است»
در اين كتاب نويسنده كوشيده است تا بيش از
۸۰ مورد علمي را با استفاده از احاديث مرتبط با امامان معصوم (ع) بررسي كند.
سرعت ستارگان، علوم اسلام، قوه جاذبه و دافعه، راز كوه‌ها در آفرينش، رمزي عجيب در گياه‌شناسي و دو روايت در باب عقل، از جمله مطالب اصلي اين كتاب است.
كتاب «پيشگوئي‌هاي حضرات معصومين (ع) در باب علوم روز» نوشته محمد يعقوب محرم‌زاده نوبري با شمارگان دو هزار نسخه، در
۱۱۵ صفحه و به بهاي ۲۰ هزار ريال از سوي انتشارات هادي تبريز وارد بازار نشر شده است.


منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین