عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
مردي كه به بهانه فروش فيش‌هاي حج و كمك به بازسازي اماكن متبركه، از مردم سه شهر كلاهبرداري كرده بود، از سوي ماموران اطلاعات شهرستان بم در استان كرمان دستگير شد.

عقیق: سرهنگ هادي ثمره، فرمانده انتظامي شهرستان بم در اين باره گفت: چندي پيش فردي با حضور در پليس اطلاعات، از مردي به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

در تحقيق از شاكي معلوم شد، با مردي آشنا شده كه ادعا مي كرده در زمينه جمع آوري كمك هاي نقدي براي بازسازي اماكن متبركه فعاليت دارد و مي تواند بدون نوبت مقدمات سفر به حج را فراهم كند.

وي افزود: به اين ترتيب اعتماد شاكي به اين مرد جلب مي شود و براي تهيه فيش حج و نيز بازسازي اماكن متبركه چند ميليون تومان به وي پرداخت مي كند. در ادامه معلوم شد پس از مدتي از آن مرد خبري نمي شود و وقتي موضوع را پيگيري مي كند، متوجه مي شود او كلاهبردار بوده و با سازمان حج و زيارت و بازسازي اماكن متبركه همكاري ندارد.

فرمانده انتظامي شهرستان بم يادآور شد: با تشكيل پرونده و به دست آمدن تصوير رايانه اي متهم فراري، جستجو براي دستگيري وي آغاز شد تا اين كه افراد ديگري نيز با حضور در پليس اطلاعات، از يك مرد كلاهبردار شكايت كردند.

وي خاطرنشان كرد: در بررسي پرونده ها معلوم شد، اين افراد نيز در دام همان مرد كلاهبرداري گرفتار شده اند كه پليس در تعقيبش است. به اين ترتيب جستجوها ادامه يافت و دو روز پيش متهم فراري كه درصدد كلاهبرداري از افراد ديگري بود، شناسايي و دستگير شد.

ثمره افزود: متهم با انتقال به پليس اطلاعات به جرمش اعتراف و عنوان كرد: با فريب مردم به بهانه اين كه مي توانم مقدمات سفرشان به حج را فراهم كنم، از آنها كلاهبرداري مي كردم. همچنين به بهانه جمع آوري كمك براي بازسازي اماكن متبركه، مردم را سركيسه مي كردم. علاوه بر اين كلاهبرداري ها در شهرستان بم، پيش از اين نيز در شهرهاي مشهد و يزد به همين شيوه مردم را فريب داده و مبالغي كلان كلاهبرداري كرده ام.

فرمانده انتظامي شهرستان بم با توصيه به مردم، از آنها خواست براي سفر به حج و عتبات عاليات حتما به سازمان حج و زيارت يا دفاتر مرتبط با اين سازمان و براي بازسازي اماكن متبركه نيز به مراكز مشخص شده مراجعه كنند.

بنابراين گزارش، با صدور قرار قانوني براي متهم، تحقيقات تكميلي از وي ادامه دارد.


منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین