عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
آیت الله مکارم:
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مشکل همه از تکفیری هاست که جنایت می کنند و من فکر می کنم از زمان آفرینش آدم تا امروز مانند جنایاتی که تکفیری ها کرده اند، رخ نداده است.

عقیق: آیت الله مکارم شیرازی که در دیدار با دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخن می گفت، اظهار کرد: نباید به فعالیت های انجام شده در زمینه تقریب مذاهب قناعت کرد و باید این فعالیت ها را گسترش داد تا روزی به آن هدف اصلی برسیم و مذاهب اسلامی در کنار هم با سلامت زندگی کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: وقتی ما به قرآن مراجعه می کنیم، می بینیم که قرآن به مسئله وحدت بسیار اهمیت داده است اما به آن توجه نمی شود. در یک جا، قرآن اختلاف را مانند صاعقه و زلزله، ویرانگر شمرده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در جای دیگر قرآن اختلاف را به منزله شرکت دانسته است و به مردم می گوید از کسانی نباشید که در دین تفرقه ایجاد کرده اند. تنها در آن آیه شریفه نیست که می خواهد مردم با هم برادر باشند، بلکه هشدارهایی شدیدتر است.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: هر چه روی این نکته تکیه شود و شواهد بیشتر از قرآن و سنت رسول اکرم(ص) آورده شود، تکانی به افراد داده می شود. از سوی دیگر سابقا این هجمه ها نبود و علت هجمه های اخیر این است که قدرت اخیر شیعه، دشمنان را به وحشت انداخته است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: شیعه بعد از ۱۰۰۰ و اندی سال در عراق قدرت پیدا کرده است و در لبنان قوی است و توانسته است اسرائیل را شکست بدهد و از سوی دیگر در ایران یک حکومت قوی و مقتدر ایجاد کرده است اما در عین حال از کسی ترسی ندارد و به سوی همه دست دوستی دراز می کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بارها گفته ایم که به مقدسات دیگران نباید اهانت کرد نه آنها به ما اهانت نکنند نه ما به آنها و استفتاء نیز در این باره نوشته ایم اما در عین حال می بینیم که در برخی سایت ها و شبکه ها، لعن و توهین و اختلاف پراکنده می شود و معلوم است که این شبکه ها با پول چه کسانی اداره می شوند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است و این مسئله موثر واقع شده است. سوریه را ببینید که در آن قرن ها، همه با یکدیگر زندگی می کردند و اکنون ببینید وضع آن چه شده است یا مصر را ملاحظه کنید و مشکل همه از تکفیری هاست که جنایت می کنند و هر کجا پا می گذارند، جنایت می کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: من فکر می کنم تا قرن ها این طور جنایات صورت نگرفته است و از زمان آفرینش آدم تا امروز جنایاتی که تکفیری ها کرده اند، رخ نداده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: ما با افراطی گری در هر طرف مخالف هستیم و اگر خبر رسانی های خود را تقویت کنیم و مشخص شود که ایران با همسایگانش سر جنگ ندارد و عظمت مسلمین را می خواهد.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هرگز نباید حالت انفعالی به خودمان راه دهیم و بدانیم که خدا به ما وعده داده است که مومنان را در این دنیا و آن دنیا کمک می کند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: علمای سعودی و اهل سنت با این کارها مخالف هستند و اخیرا مفتی بزرگ وهابی گفته که تکفیر اهل قبله جایز نیست.

استادعالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کنگره بزرگ مبارزه با جریان های تکفیری نیز در حال برگزاری است و اولین جایی که رفتند، به سوریه بود و با علمای سوریه در مورد وحدت جلسه گذاشتند. رفاقت خود من با علمای اهل سنت از قدیم باقی است و یکی از علمای اهل سنت مهاباد بود که بچه های وی به آمریکا رفتند که تحصیل کنند و گاهی تلفن می کنند و من را عمو خطاب می کنند و این به این معنی است که اگر کار این افراطی ها نباشد، می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین