عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱
محمد شجاعی در همایش «یاران صلوات»:
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منتظران منجی(عج) گفت: اگر کسی بعد از صلوات «و عجل فرجهم» را بگوید، در واقع باید خودش را به حقیقت امامت و تخصص برساند و تمام سبک زندگی، رفتار و منش خویش را با مولا و حسین زمان خویش تنظیم کند.
عقیق: محمد شجاعی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منتظران منجی(عج) در همایش «یاران صلوات» که در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: عالم جبروت که همان عالم فرشتگان است بعد از انوار طیبه اهل بیت(ع) خلق و عالم ملکوت از عالم جبروت گرفته شده همچنین عالم ناسوت(دنیا) از عالم ملکوت خلق شده است.

وی افزود: خداوند متعال درباره خلقت انسان دو منشأ را ذکر می‌کند یکی عالم ناسوت که انسان از آب و خاک و ... خلق شده اما آنچه که مهم است روح انسان است. خداوند متعال می‌فرماید: من از روح خودم در انسان دمیدم؛ «وَنَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی» و این همان حقیقت محمدیه است.

شجاعی بیان داشت: حقیقت محمدیه در تمام انسان‌ها اعم از کافر و مسلمان دمیده شده است و به واسطه این نور است که انسان عاشق خداوند می‌شود، همچنین انسان از یک محتوای متعال برخوردار است که از آن در تقسیم‌بندی قوا به قوه فوق عقلانی تعبیر می‌شود و انسان به واسطه ‌آن عاشق کمال مطلق الهی می‌شود.

وی ادامه داد: حقیقت انسان جز با خداوند و رسیدن به کمال مطلق به آرامش و سعادت نخواهد رسید. حقیقت اصلی خلقت انسان با ازدواج زن و مرد به نطفه‌های متعدد تعلق می‌گیرد؛ لذا دنیا همانند رَحمی است که فرصتی را ایجاد می‌کند تا انسان‌ها «مَثَل اعلی» و مظهر کامل الله شوند، از این رو متن نامه خداوند به انسان‌ها در روز قیامت این است: «مِنَ الْحَیِّ الْقَیُّومِ لایَمُوتُ إلَی الْحَیِّ الْقَیُّومِ لایَمُوتُ» بر این اساس، خداوند متعال خطاب به انسان‌ می‌فرماید: من خدایی هستم که تو را طوری قرار می‌دهم که می‌توانی همانند من برای بی‌نهایت اراده کنی.

شجاعی عنوان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید رحمت خداوند شامل کسی می‌شود که بداند از کجا آمده و به کجا خواهد رفت، از این رو بازگشت زمانی منطقی است که رفتنی صورت گرفته باشد، بنابراین هیچ آیه‌ای در قرآن کریم وجود ندارد که بگوید ما پیش خدا می‌رویم، بلکه می‌فرماید ما پیش خدا برمی‌گردیم «إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون«.

وی با اشاره به اصل اصالت تخصص گفت: اصل اصالت تخصص شامل چهار مرحله اعم از تعریف، راه‌اندازی، بهره‌برداری و حل مشکلات است و خداوند متعال در روز قیامت ما را با این چهار مرحله محاکمه می‌کند.

این نویسنده و پژوهشگر عرصه مهدویت اظهار داشت: صلوات، ما را به متخصص معصوم وصل می‌کند و باطن صلوات یعنی اینکه من متوجه می‌شوم که به یک متخصص معصوم نیاز دارم؛ یک بیمارستان زمانی ارزش دارد که پزشکی در آنجا وجود داشته باشد، بنابراین اگر متخصص خدا نباشد، خلقت عبث و بیهوده است و شناخت خداوند غیرممکن خواهد بود.

وی افزود: زیارت امام رضا(ع) بالاتر از زیارت امام حسین(ع) است، زیرا که پذیرش امام رضا(ع) یعنی پذیرش 14 معصوم.

شجاعی به بیان جایگاه و درجه شخصی که بر فرستادن صلوات مداومت می‌کند پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آیات الهی کسی که با شناخت صلوات می‌فرستد به جایی می‌رسد که «لاخَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلا هُمْ یَحْزَنُونَ» می‌شود پس کسی که باطن صلوات را می‌فهمد و درک می‌کند، باید دقیقاً ساختار زندگی‌اش را با سبک زندگی ائمه اطهار(ع) تنظیم کند.

وی خاطرنشان کرد: به ما دستور داده شده که متخصص زمان خویش را بشناسیم؛ امام زمان(عج) بسیار تنهاتر و مظلوم‌تر از امام حسین(ع) است، چرا که امام حسین(ع) یک بار گفت «هل من ناصر ینصرنی» اما امام زمان(عج) هر روز می‌گوید ‌«هل من ناصر ینصرنی» و در واقع ایشان سال‌ها است که در آوارگی به سر می‌برد، بنابراین باطن صلوات یعنی ما خودمان را به متخصص معصوم برسانیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منتظران منجی(عج) اظهار داشت: بعد از قیامت 50 هزار سال است که در هر سال آن 50 سؤال از انسان پرسیده می‌شود مبنی بر اینکه وقتی امام زمان تو مظلوم و آواره بود، تو چگونه زندگی می‌کردی، آیا تو کمکی به برطرف شدن موانع ظهور انجام دادی؟ از این رو اگر صلوات دست ما را به دست متخصص معصوم و امامی که اکنون به واسطه او زنده‌ایم نرساند فقط ثواب دارد و نمی‌تواند به معرفت ما بیفزاید.

وی تصریح کرد: اگر کسی بعد از صلوات «و عجل فرجهم» را بگوید در واقع  خودش را باید به حقیقت امامت و تخصص برساند و تمام سبک زندگی، رفتار و منش خویش را با مولا و حسین زمان خویش تنظیم کند.

شجاعی در پایان عنوان کرد: حقیقت ساختار انسان از نور محمد و آل او خلق شده است به همین دلیل است که در زیارت نامه می‌گوییم «بأبی و انت امی» پدر و مادر زمینی ما با ازدواج خود، بدن ما را به وجود آورده‌اند، اما حقیقت ما از وجود جاودان ائمه اطهار است، بنابراین اگر بخواهیم به باطن صلوات راه یابیم و با صلوات مسیری رو به جلو داشته باشیم باید صلوات خودمان را به خاتم اوصیا برسانیم و همچنین سبک زندگی خویش را با ایشان پیوند دهیم.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین