عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
اقامه نماز در مساجد بازار از ثواب بیشتری نسبت به سایر مساجد برخوردار است از همین رو در روایات آمده است که یک نماز در مسجد بازار با دوازده نماز برابر است.

عقیق: با توجه به ماهیت سیاسی دین اسلام، مسجد به عنوان کانون و محور فعالیت های دینی، سیاسی و اجتماعی نقش مهمی در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام داشته است. در مذهب تشیع این نقش به واسطه سرنوشت ویژه و تاریخ پرحادثه و درگیری های فراوان آن با نظام های حاکم ظالم و غیر مشروع اهمیت بیشتری دارد.
در هر شهر اسلامی در کنار مسجد که از جایگاه ویژه ای برخوردار بود معمولا بازار نیز به دلیل قرار گرفتن در ثقل معاملات و مبادلات اقتصادی جامعه اهمیت داشته است.
اقامه نماز در مساجد بازار از ثواب بیشتری نسبت به سایر مساجد برخوردار است و در روایات به اقامه نماز در مساجد بازار تاکید شده است.
امام صادق علیه السّلام، و آن حضرت از پدران بزرگوارش، از امیر المؤمنین على علیه السّلام روایت کرده است:
(
ثواب خواندن) یک نماز در بیت المقدس با (ثواب) هزار نماز برابر است، و (ثواب) یک نماز در مسجد جامع (بزرگترین مسجد هر شهر) با (ثواب) صد نماز، و (ثواب) یک نماز در مسجد قبیله (مسجد محل) با (ثواب) بیست و پنج نماز و (ثواب) یک نماز در مسجد بازار با (ثواب) دوازده نماز برابر است و (ثواب خواندن) نماز مرد در خانه‏ اش همان (ثواب) یک نماز است.


پی نوشت:

پاداش نیکی ها و کیفر گناهان/ترجمه ثواب الأعمال، ص: 99.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین