عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی گفت: خدمات بهزیستی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید همه جامعه را تحت پوشش خود قرار دهد.

عقیق:آیت الله مکارم شیرازی  در جمع مدیران سازمان بهزیستی سراسر کشور شرکت کننده در اجلاس نماز درباره جایگاه نماز در دین اسلام گفت: نماز ستون دین است و در قیامت ابتدا در پرونده اعمال انسان از نماز پرسیده می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: نماز عاملی مهم در تربیت انسان است و قلب‌ها را شستشو می‌دهد و موجب دوری از گناه و انحرافات به ویژه در جوانان می‌شود.

وی نماز را معراج مومن خواند و افزود: مومنان روح خود را با نهر نماز می‌شویند تا آثاری از غبار گناهان در آنها باقی نماند و در حقیقت نماز، معراج مومنان است و انسان را به مقام والا رهنمون می‌سازد و یاد خدا را در دل‌ها زنده نگه می‌دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: خدمات بهزیستی در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید همه جامعه را تحت پوشش خود قرار دهد چراکه این خدمات تنها مختص مددجویان و افراد تحت پوشش این سازمان نیست.

وی اظهار کرد: باید در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتبارات و بودجه مناسب تخصیص پیدا کند زیرا این آسیب‌ها گاه موجب ایجاد آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خدمت خالصانه را موجب قرب الهی برشمرد و گفت: با خدمت خالصانه می‌توان رضایت خداوند و اعتماد مردم را جلب کرد و بدانیم که اعتماد مردم، سرمایه‌ای مهم برای سازمان‌ها و نهادها می‌باشد.

وی افزود: باید به شکرانه دستان توانا، دستان نیازمندان و افراد ناتوان را گرفت از این رو نباید از حال آسیب دیدگان غافل شد همان طور که قرآن کریم می‌فرماید باید به وضعیت یتیمان و نیازمندان رسیدگی کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خدمت به نیازمندان را توفیق الهی دانست و تصریح کرد: این توفیق بزرگ الهی نصیب کارکنان بهزیستی شده است که با خلوص نیت و دلسوزی و رعایت امانت این وظیفه سنگین را انجام دهند.


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین